KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Vereinzeler

Swedish translation: separerare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Vereinzeler
Swedish translation:separerare
Entered by: Andreas Åkerlund

11:02 Nov 20, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Vereinzeler
"In Kombination mit Stopper-P (von unten) als Vereinzeler eingesetzt"

Handlar om transportband
Andreas Åkerlund
Sweden
separerare
Explanation:
En anordning som separerar detaljerna på bandet
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Det här är det ord som passar bäst i sammanhanget. Det verkar vara en sak som separerar/avskiljer delar, precis som du trodde.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spridare
Lennart Helgesson
4uppdelare
Erik Hansson
3separeraremyrwad


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
separerare


Explanation:
En anordning som separerar detaljerna på bandet

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 819
Grading comment
Det här är det ord som passar bäst i sammanhanget. Det verkar vara en sak som separerar/avskiljer delar, precis som du trodde.

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uppdelare


Explanation:
kanske passar?

Vi diskuterade detta för ett tag sedan, visserligen i ett annat sammanhang..
http://www.proz.com/kudoz/german_to_swedish/medical:_instrum...

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 308

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spridare


Explanation:
Sammanhanget får avgöra

Lennart Helgesson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 137