Massespanner

Swedish translation: fastspännare för jordning

German term or phrase:Massespanner
Swedish translation:fastspännare för jordning
Entered by: anders mansson

11:25 Dec 6, 2016
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Bultsvetsning
German term or phrase: Massespanner
Massespanner AUF/ZU

Jordspännanordning?
anders mansson
Germany
fastspännare för jordning
Explanation:
Jag utgår från Raunos resonemang att den används både till att spänna fast och att jorda.
Ev. "fastspännare med jordningsfunktion" om man vill vara exakt. Det finns en del snarlika träffar just med "med jordningsfunktion".
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4jordningsfastspännare
myrwad
3fastspännare för jordning
Erik Hansson


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jordningsfastspännare


Explanation:
Inte vackert, men 'spanner' = fastspännare, och dess uppgift är, förutom fastspänning, att jorda.

myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 826

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fastspännare för jordning


Explanation:
Jag utgår från Raunos resonemang att den används både till att spänna fast och att jorda.
Ev. "fastspännare med jordningsfunktion" om man vill vara exakt. Det finns en del snarlika träffar just med "med jordningsfunktion".

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 308
Grading comment
Tack så mycket!