KudoZ home » German to Swedish » Media / Multimedia

Liebe

Swedish translation: förkärlek


12:19 Feb 18, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Media / Multimedia / TV
German term or phrase: Liebe
Die Liebe zum Detail verrät die Liebe zum Ganzen.

En TV med många detaljer. Förslag?
cologne
Germany
Swedish translation:förkärlek
Explanation:
Tillverkarens förkärlek till små detaljer ger en fingervisning om det kompletta systemets betydelse.

OBS! En gissning på en höft - jag sysslar normalt inte med sådan prosa ;-)
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
jag sysslar inte heller med prosa :) men det här later bra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kärlek
Michael Wilke
2 +2förkärlek
Erik Hansson
3Omsorg
Jan Sundström


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
förkärlek


Explanation:
Tillverkarens förkärlek till små detaljer ger en fingervisning om det kompletta systemets betydelse.

OBS! En gissning på en höft - jag sysslar normalt inte med sådan prosa ;-)

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
jag sysslar inte heller med prosa :) men det här later bra

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefanie Busam Golay
6 mins
  -> Tack, Stefanie

agree  Mario Marcolin: värna om de praktiska orden, även de gamla :)
9 hrs
  -> Tack, Mario!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Kärlek


Explanation:
Kärleken till detalj...

Michael Wilke
Works in field
Native speaker of: German

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Omsorg


Explanation:
Omsorgen om detaljerna speglar omsorgen för helheten...
Ett så vanligt reklamord som Liebe kan tolkas ganska brett, se den roliga sajten nedan med många ganska fåniga klyschor. ;-)


    Reference: http://www.slogans.de/slogans.php?GInput=%22liebe+zum%22
Jan Sundström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8