KudoZ home » German to Swedish » Printing & Publishing

Ziffernanzeige

Swedish translation: Annons med svarsförmedling


22:03 Mar 13, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Printing & Publishing
German term or phrase: Ziffernanzeige
Bei Ziffernanzeigen wendet der Verlag für die Verwahrung und rechtzeitige Weitergabe der Angebote die Sorgfalt eines ordentlichen Kaufmanns an.
Anna Forberg
United Kingdom
Swedish translation:Annons med svarsförmedling
Explanation:
Hittade texten som ska översättas och det verkar gälla införda annonser där man ska svara till tidningen och ange det nummer som står i annonsen, ofta bekantskapsannonser.
Selected response from:

Cecilia Richter Ekholm
Grading comment
thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Nummervisning
Mats Wiman
3Annons med svarsförmedlingCecilia Richter Ekholm
3SifferdisplayxxxLilian S-K


Discussion entries: 4





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Sifferdisplay


Explanation:
Digital display hittades på Google som översättning och därifrån gick jag vidare. Sifferdisplay verkar vara en vedertagen svensk-engelsk blandning.

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Annons med svarsförmedling


Explanation:
Hittade texten som ska översättas och det verkar gälla införda annonser där man ska svara till tidningen och ange det nummer som står i annonsen, ofta bekantskapsannonser.

Example sentence(s):
  • "Bin sportlich, humorvoll und treu." Inserate-Nr 12345

    Reference: http://www.gitverlag.com/de/about/agb.html
Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: Verkar mycket rimligt! Här talas det om hämtning av svar till sådana annonser: www.staatsanzeiger-verlag.de/new/uploads/tx_rgdownload/Gabl...
2 hrs
  -> Tack så mycket, Erik!

disagree  Mats Wiman: 'Annons med svarsförmedling' är inte svaret. (Annars rätt) Svara med term!
1 day2 hrs
  -> Kunde tyvärr inte finna någon annan term på svenska. Anzeige= annons, Ziffern= siffror gav inga sökträffar.

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Nummervisning


Explanation:
Genom att använda nummervisning visar förlaget......

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish