KudoZ home » German to Swedish » Science

Geradengleichung

Swedish translation: grafisk ekvation


10:26 Mar 1, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Science
German term or phrase: Geradengleichung
Ett slags ekvation eller formel.
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:grafisk ekvation
Explanation:
I ett koordinatsystem har varje linje ett x- och ett y värde.
Detta är en sådan ekvation.
Se bif.exempel

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-01 15:41:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, Felstavat. Skall vara: http://www.zahlreich.de/hausaufgaben/messages/25/1384.html
Selected response from:

xxxkask
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1grafisk ekvationxxxkask
4räta linjens ekvation
Eva Palm


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
räta linjens ekvation


Explanation:
rätt fram...
Gerade = rät linje
Gleichnung = ekvation


    Reference: http://www.fh-kaernten.ac.at/~pester/Stoecker/daten/part_4/n...
    Reference: http://sites.inka.de/picasso/Stein/proje.htm
Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grafisk ekvation


Explanation:
I ett koordinatsystem har varje linje ett x- och ett y värde.
Detta är en sådan ekvation.
Se bif.exempel

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-01 15:41:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, Felstavat. Skall vara: http://www.zahlreich.de/hausaufgaben/messages/25/1384.html


    Reference: http://zahhreich.de/hausaufgaben/messages/25/1384.html
xxxkask
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 29
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson
2 days3 hrs