KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Bedienenpersonal

Swedish translation: driftspersonal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bedienpersonal
Swedish translation:driftspersonal
Entered by: Erik Hansson

11:24 Nov 8, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Bedienenpersonal
personal vid en automatiserad produktionsanläggning (där robotar utför det huvudsakliga arbetet)
Eva Palm
driftspersonal
Explanation:
Jag antar att du menar "Bedienpersonal".
"Driftspersonal" är endast ett av flera förslag, finns bl.a. med i VDMA:s riktlinjer om grundläggande säkerhetsanvisningar:
Exempel: "Driftspersonal får inte ha långt hängande hår, löst sittande kläder eller bära smycken..."
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5manöverpersonal
Erik Hansson
5driftspersonal
Erik Hansson
5betjäningspersonal
Erik Hansson
4operatörer
Mats Wiman


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
driftspersonal


Explanation:
Jag antar att du menar "Bedienpersonal".
"Driftspersonal" är endast ett av flera förslag, finns bl.a. med i VDMA:s riktlinjer om grundläggande säkerhetsanvisningar:
Exempel: "Driftspersonal får inte ha långt hängande hår, löst sittande kläder eller bära smycken..."


    VDMA Grundlegende Sicherheitshinweise
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674
Grading comment
Tack!

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
operatörer


Explanation:
operatörer som betjänar produktionsutrustningen


    Duden-Oxford+Norstedts+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
manöverpersonal


Explanation:
Detta är ännu ett förslag, dock lite olämpligt ibland, eftersom singularis ofta är "operatör".


    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
betjäningspersonal


Explanation:
Ännu ett förslag, dock lite ålderdomligt.


    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674