KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Teilenummer

Swedish translation: detaljnummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Teilenummer
Swedish translation:detaljnummer
Entered by: Eva Palm

11:40 Nov 8, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Teilenummer
Ett "nummer" som på något vis definierar delar i produktionen ("inläggsdelar")
Ordet "delnummer" låter absolut inte i mina öron bra...
Eva Palm
detaljnummer
Explanation:
Ibland används även "Sachnummer" för detsamma, alltså ett slags artikelnummer.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4partnummer
Mats Wiman
4detaljnummer
Erik Hansson


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detaljnummer


Explanation:
Ibland används även "Sachnummer" för detsamma, alltså ett slags artikelnummer.


    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674
Grading comment
Tack!

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
partnummer


Explanation:
Detta anglosaxiska begrepp (part number) har smugit sig in den svenska industrin

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146