KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Sterngriffschraube

Swedish translation: stjärngreppsskruv


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sterngriffschraube
Swedish translation:stjärngreppsskruv
Entered by: Sven Petersson

11:59 Dec 18, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Sterngriffschraube
None.
Sven Petersson
Sweden
stjärngreppsskruv
Explanation:
Instämmer med Wiman, men om du måste ha med att det också finns en pinne med en repa lindad runt om, så får du lägga till "skruv"
bild finns på
http://www.ganter-griff.de/katd/6336_5.htm
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stjärngreppsskruvlarserik
4stjärnvred
Mats Wiman


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stjärnvred


Explanation:
stjärnformad (4 eller 5 spetsar) ratt

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stjärngreppsskruv


Explanation:
Instämmer med Wiman, men om du måste ha med att det också finns en pinne med en repa lindad runt om, så får du lägga till "skruv"
bild finns på
http://www.ganter-griff.de/katd/6336_5.htm

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: OK men det förutsätter att man tala om den lösa delen
21 hrs