KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Schmiertasche

Swedish translation: smörjficka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schmiertasche
Swedish translation:smörjficka
Entered by: Eva Palm

13:08 Jan 18, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / maskin
German term or phrase: Schmiertasche
För smörjning i metallbearbetningsmaskin
Erik Hansson
Germany
smörjficka
Explanation:
Som jag förstår det efter en Google-sökning så är det en närmast en "smörjficka" där fettet appliceras/tillföres för att därefter ledas till kontaktytor/delar.
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4smörjficka
Eva Palm
2smörjbehållare; smörjdosa
Sven Petersson


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
smörjbehållare; smörjdosa


Explanation:
Implicit in answer.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smörjficka


Explanation:
Som jag förstår det efter en Google-sökning så är det en närmast en "smörjficka" där fettet appliceras/tillföres för att därefter ledas till kontaktytor/delar.



    Reference: http://www.caspar-gleitlager.de/Gleitlager/Trockengleitlager...
    Reference: http://www.ptu.tu-darmstadt.de/personal/ehemalige/staeves/di...
Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83
Grading comment
Tack!