KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

A-Säule

Swedish translation: A-stolpe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:A-Säule
Swedish translation:A-stolpe
Entered by: Erik Hansson

06:30 Mar 14, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: A-Säule
Del av fordonskarosseri, befinner sig vid dörren
Erik Hansson
Germany
A-stolpe
Explanation:
Är den främsta stolpen. Sitter mellan vindrutan och framdörren. B-stolpen sitter mellan fram- och bakdörr. C-stolpen sitter mellan bakdörren och bakrutan. D-stolpe (t ex på kombi) sitter mellan bakre sidoruta och bakruta.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack för mycket informativt svar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1A-stolpe
Klas Törnquist
4A-stolpe
Mats Wiman


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
A-stolpe


Explanation:
Är den främsta stolpen. Sitter mellan vindrutan och framdörren. B-stolpen sitter mellan fram- och bakdörr. C-stolpen sitter mellan bakdörren och bakrutan. D-stolpe (t ex på kombi) sitter mellan bakre sidoruta och bakruta.


    Fordonsmanualer
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Tack för mycket informativt svar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: Så rätt!
14 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A-stolpe


Explanation:
dvs den stolpe, där vindrutan är infäst.
Stolpen mellan dörrarna = B-stolpe osv


    Svenska Volkswagen
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146