KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Explozeichnung

Swedish translation: Sprängskiss


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Explozeichnung
Swedish translation:Sprängskiss
Entered by: Staffan Wiman

09:19 Mar 17, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Explozeichnung
(Siehe Explozeichnung)
Längre ner står bara
Siehe Explo S._______.
Finns det något som heter Sprängskiss ? S. bör väl vara Sida.
Staffan Wiman
Sweden
sprängskiss
Explanation:
finns definitivt.
Det nya är 'Explozeichnung'
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sprängskiss
Klas Törnquist
4 +1sprängskiss
Mats Wiman


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sprängskiss


Explanation:
finns definitivt.
Det nya är 'Explozeichnung'


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist: Absolut! Ibland kallas det Explosionsdarstellung.
3 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sprängskiss


Explanation:
Visar en grunka i helt eller delvis isärtaget tillstånd med linjer mellan de ingående delarna för att visa hur de hör ihop.
På sin tid försökte man standardisera termen "spridbild" men den har inte fått någon större spridning(!).


    Tekniska manualer
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390