KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Blinkgeber

Swedish translation: blinkljus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Blinkgeber
Swedish translation:blinkljus
Entered by: Erik Hansson

15:12 May 27, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Blinkgeber
Typ av indikeringsdon vid störning. Förekommer i sammanhanget "Meldelampen und Blinkgeber"
Erik Hansson
Germany
blinkljus
Explanation:
"Meldelampen und Blinkgeber" syftar nog på två olika ljusindikatorer, stabilt ljus (signallampa) och blinkande ljus.

cf en ordlista för Fiat 500
Clignotant/Lampeggiatore/Clignoteur/Blinkgeber/Flasher

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-28 04:56:38 (GMT)
--------------------------------------------------

blinkers?
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
I detta sammanhang rör det säkert sig om lampor som endast är tända eller släckta (Meldelampen), och lampor som blinkar (antingen enstaka, eller omväxlande med en annan lampa = Blinkgeber)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4blinkljus
Mario Marcolin
3blinksändare
Eva Palm


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
blinksändare


Explanation:
Signallampa och blinksändare

Skulle det i så fall bli.
Kan det vara något?



Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blinkljus


Explanation:
"Meldelampen und Blinkgeber" syftar nog på två olika ljusindikatorer, stabilt ljus (signallampa) och blinkande ljus.

cf en ordlista för Fiat 500
Clignotant/Lampeggiatore/Clignoteur/Blinkgeber/Flasher

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-28 04:56:38 (GMT)
--------------------------------------------------

blinkers?


    Reference: http://www.chez.com/fabrique/fiat500/fr/lex1.html
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 426
Grading comment
Tack för hjälpen!
I detta sammanhang rör det säkert sig om lampor som endast är tända eller släckta (Meldelampen), och lampor som blinkar (antingen enstaka, eller omväxlande med en annan lampa = Blinkgeber)