KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Abgeordnetentisch

Swedish translation: ledamotsbord


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abgeordnetentisch
Swedish translation:ledamotsbord
Entered by: Erik Hansson

13:29 Jun 11, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Abgeordnetentisch
Die Klimatisierung des Raumes erfolgt wie die Verkabelung der Abgeordnetentische von unten.
Eva Palm
ledamotsbord
Explanation:
Ett förslag från gissningsavdelning.
Sökning på "Abgeordnetentisch" på Google gav 1 träff.

Beroende på sammanhang bör det även funka med "parlamentsbord" - men "parlamentarikerbord" låter kantigt.

Återkommer med förslag.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2ledamotsbord
Erik Hansson
4 -1bord
Holger Gremminger
3 -1riksdagsbänk
Erik Hansson


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ledamotsbord


Explanation:
Ett förslag från gissningsavdelning.
Sökning på "Abgeordnetentisch" på Google gav 1 träff.

Beroende på sammanhang bör det även funka med "parlamentsbord" - men "parlamentarikerbord" låter kantigt.

Återkommer med förslag.

Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Holger Gremminger: låter rimligt
19 hrs
  -> Tack!

agree  Mats Wiman
4 days
  -> Tack!

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
riksdagsbänk


Explanation:
Om man uppfattar "riksdagsbänk" som sittmöbel+bord.

1 tim sökning på ";www.riksdagen.se"

Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Holger Gremminger: ... nej, det handlar om borden, det blir otydligt med "bänk"
18 hrs
  -> Men eftersom man sitter I bänkarna (och inte PÅ bänkarna, som på en parkbänk) bör detta också funka

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
bord


Explanation:
... helt enkelt.

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Erik Hansson: Men var blir då "Abgeordnete" av?
36 mins
  -> Är det så viktigt i detta sammanhang? :-)