KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Anlauffunkenschutz

Swedish translation: gnistskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Anlauffunkenschutz
Swedish translation:gnistskydd
Entered by: Erik Hansson

10:38 Jul 13, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Anlauffunkenschutz
Här kommer nästa pryl som ingår i "Unterdruckerzeuger".

uppstartsgnistskydd??
Erik Hansson
Germany
gnistskydd
Explanation:
...kanske räcker. Annars "startgnistskydd".
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack! "Anlauf" kan nog ignoreras, eftersom det framgår av texten att denna komponent endast är avsedd för uppstart.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gnistskydd
Klas Törnquist
1tändstiftsskydd
Eva Palm


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
tändstiftsskydd


Explanation:
En ren gissning
...
men det som ger "uppstartsgnistan" kan väl bl.a. vara tändstiftet


Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gnistskydd


Explanation:
...kanske räcker. Annars "startgnistskydd".


    Reference: http://www.termoventiler.se/pdf/pdf-s/lm3000.pdf
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Tack! "Anlauf" kan nog ignoreras, eftersom det framgår av texten att denna komponent endast är avsedd för uppstart.