KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

drahtanschlag

Swedish translation: kabelstopp


15:16 Jan 1, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: drahtanschlag
Werkzeug
Ulrika Ling
St. Pierre, Miquelon
Swedish translation:kabelstopp
Explanation:
trådstopp Kan vara ett stopp mot vilket kabeln förs i ett kabelverktyg.
Svårt att säga utan mer kontext.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 15:46:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rennsteig.com/Katalog/23/36/p.html
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kabelstoppReino Havbrandt
3tills kabeln tar emot
Erik Hansson


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabelstopp


Explanation:
trådstopp Kan vara ett stopp mot vilket kabeln förs i ett kabelverktyg.
Svårt att säga utan mer kontext.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-01 15:46:19 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.rennsteig.com/Katalog/23/36/p.html

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack för hjälpen!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tills kabeln tar emot


Explanation:
Är detta verkligen en fysisk detalj?
Ofta förekommer uttryck som "Draht bis Drahtanschlag einstecken" vilket helt enkelt innebär att man ska skjuta in kabeln, tråden etc. så långt det går.




    Egen erf. av liknande texter
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674