KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

sprachmuster

Swedish translation: röstprov

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:sprachmuster
Swedish translation:röstprov
Entered by: tauvon

09:51 Jan 16, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Telecomm
German term or phrase: sprachmuster
DECT-telefon - inspelning av tre kommandon för röststyrning:Der Benutzer muss für die Aufnahme komplettalle drei Sprachmuster in der angegebenen Reihenfolge sprechen.
Vilken är facktermen - jag förstår vad som menas, men det heter säkert något specifikt som jag inte kan hitta...
tauvon
Sweden
röstprov
Explanation:
Kan det vara så enkelt?
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Det låter bra, bättre än mönster faktiskt, även om det är mer exakt översatt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2röstmönster
Erik Hansson
3 +1röstprov
Klas Törnquist


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
röstmönster


Explanation:
Begreppet hittade jag visserligen i ett annat sammanhang (övervakningsteknik), men det kanske går bra här också?


    Reference: http://www.hammaz.com/news/swe/echelon.php
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2676

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Ljung
2 mins
  -> Tack!

agree  Holger Gremminger
52 mins
  -> Tack!

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
röstprov


Explanation:
Kan det vara så enkelt?

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Det låter bra, bättre än mönster faktiskt, även om det är mer exakt översatt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Röstmönster verkart lite långsökt.
10 mins