KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

optische Anrufsignalisierung

Swedish translation: optisk ringsignal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:optische Anrufsignalisierung
Swedish translation:optisk ringsignal
Entered by: Erik Hansson

17:05 Jan 20, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / telefon
German term or phrase: optische Anrufsignalisierung
Begrepp från en sladdlös telefon. Låter onekligen "finare" än vad det egentligen rör sig om: helt enkelt en lampa som tänds/blinkar när telefonen ringer. Ibland tänds displayen i stället för en separat lampa.
Erik Hansson
Germany
optisk ringsignal
Explanation:
... eller?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-20 17:17:18 (GMT)
--------------------------------------------------

... \"optisk indikering av ringsignal\" ...
Selected response from:

Holger Gremminger
Grading comment
Tack! Det låter rimligt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1anropslampa
Jerker Thorell
3 +1optisk ringsignal
Holger Gremminger


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
optisk ringsignal


Explanation:
... eller?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-20 17:17:18 (GMT)
--------------------------------------------------

... \"optisk indikering av ringsignal\" ...

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438
Grading comment
Tack! Det låter rimligt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Ryden: jo så heter det
8 mins
  -> Tack!

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
anropslampa


Explanation:
Som sagt, det låte finare än vad det är....

Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 311

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Holger Gremminger: lampa låter väldigt stort ... minst 100W
2 hrs