KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Kabelschirm

Swedish translation: kabelskärm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kabelschirm
Swedish translation:kabelskärm
Entered by: Holger Gremminger

06:51 Jul 10, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Kabelschirm
"Kabelschirm und Steckerschirm des Kabels müssen flächig verbunden sein"
Holger Gremminger
kabelskärm
Explanation:
Ju kortare desto bättre.

"Hur kan kapacitivt kopplad störning minskas och visa varför vid koppling mellan
två ledare? 3. Hur kan en kabelskärm reducera utstrålat magnetfält?"
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
tack till er båda!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kabelskärm
Mario Marcolin
4kabelskärmning
Folke Nettelblad


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabelskärmning


Explanation:
Det metallhölje som omger en så kallad skärmad kabel och minskar de elektromagnetiska störningarna.

Folke Nettelblad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 154

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: Inte "-skärmning" men "-skärm" tycker jag.
22 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kabelskärm


Explanation:
Ju kortare desto bättre.

"Hur kan kapacitivt kopplad störning minskas och visa varför vid koppling mellan
två ledare? 3. Hur kan en kabelskärm reducera utstrålat magnetfält?"


    Reference: http://www.elmat.lth.se/utbildning/EMC/Tenta%202001%20org.pd...
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 426
Grading comment
tack till er båda!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
32 mins
  -> Tack!