KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Datenaustausch über Wechseldatenträger ausführen

Swedish translation: dataöverföring via flyttbara datamedia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Datenaustausch über Wechseldatenträger ausführen
Swedish translation:dataöverföring via flyttbara datamedia
Entered by: Mario Marcolin

16:31 Jul 10, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / fotokopiator
German term or phrase: Datenaustausch über Wechseldatenträger ausführen
I samband med installation, säkerhetskopiering och återställning.
Paul Svensson
dataöverföring över flyttbara (data)media
Explanation:
qv

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 15 hrs 42 mins (2003-07-12 08:13:37 GMT)
--------------------------------------------------

\"Tillståndshavaren skall ha kontroll över flyttbara datamedia, tex. magnetband, disketter, kassetter och tryckta rapporter.\"
(Lotteriinspektionen)
www.kommers.se/binaries/attachments/415_20235.doc
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1utbyte av data via flyttbara databärare
Sven Petersson
4 +1dataöverföring över flyttbara (data)media
Mario Marcolin
4överföring av data via utbytbar hårddisk
Holger Gremminger
4 -1förflyttning/utbyte av data via flyttbara diskar
Mats Wiman


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
förflyttning/utbyte av data via flyttbara diskar


Explanation:
Wechseldatenträger 0 flyttbar hårddisk


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Bror översätter "Obst" med "Granny Smith äpplen"!
48 mins

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Datenaustausch über Wechseldatenträger ausführen
utbyte av data via flyttbara databärare


Explanation:
"Databärare" may be disks or solid state.

See Pagina!

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2003-07-10 17:27:34 GMT)
--------------------------------------------------

Disks may be: floppy, stiffy, hard disk, CD, DVD, etc.


Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
6 mins
  -> Thank you very much!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dataöverföring över flyttbara (data)media


Explanation:
qv

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 15 hrs 42 mins (2003-07-12 08:13:37 GMT)
--------------------------------------------------

\"Tillståndshavaren skall ha kontroll över flyttbara datamedia, tex. magnetband, disketter, kassetter och tryckta rapporter.\"
(Lotteriinspektionen)
www.kommers.se/binaries/attachments/415_20235.doc


    Reference: http://www.nae.se/datamedia/
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 426

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: Fast jag skulle nog skirva: Dataöverföring med flyttbara datamedia
1 hr
  -> Tackar!; "med" är också bra

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
överföring av data via utbytbar hårddisk


Explanation:
eller "utbytbara hårddiskar" ...


    Reference: http://www.abc.se/~m10354/data/multi-os.htm
    Reference: http://www.copson.com/removabl.htm
Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438