KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Balken

Swedish translation: balk, list (på en bildskärm)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Balken
Swedish translation:balk, list (på en bildskärm)
Entered by: Staffan Wiman

19:16 Dec 7, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Video-CD ...
German term or phrase: Balken
Ein Balken erscheint am Bildschirm
Den Balken bis zum Linken Ende des Bildschirms schieben
Staffan Wiman
Sweden
balk
Explanation:
tror jag faktiskt det heter. Jag har ett minne av att TV-testbilder innehåller färgbalkar.
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
Tack för hjälpen.
Jag skrev balk, även om list kanske också hade varit ett alternativ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1balkJerker Thorell
4list
Lennart Helgesson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
balk


Explanation:
tror jag faktiskt det heter. Jag har ett minne av att TV-testbilder innehåller färgbalkar.

Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 311
Grading comment
Tack för hjälpen.
Jag skrev balk, även om list kanske också hade varit ett alternativ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
2 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
list


Explanation:
t.ex. rullniingslist eller liknande

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 1392