KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Durchgangsverdrahtung

Swedish translation: kabelgenomföring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Durchgangsverdrahtung
Swedish translation:kabelgenomföring
Entered by: Eva Gustavsson

08:04 Dec 19, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Durchgangsverdrahtung
Durchgangsverdrahtung aus Flachbandkabel, elektrische Verbindung Tragschiene/Tragschiene über Stecker-/Buchsensystem.
Eva Gustavsson
kabelgenomföring
Explanation:
kabelgenomföring med bandkabel
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5genomföringskabelförläggning
Mats Wiman
4 +1genomföringskopplingHorst2
2kabelgenomföringReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
genomföringskabelförläggning


Explanation:
Durchgang = genomföring (genom plåt, plastskiva, vägg el.dyl.)
Verdrahtung = 'förtrådning' dvs. placering av kablar/kabeltåtar = förläggning


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2146

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
genomföringskoppling


Explanation:
Verdrahtung i den här bemärkelsen avser en koppling mellan vissa punkter, inte något mekanisk. Detta beskrivs först i nästa ord = Flachbandkabel ( ....utfört i flatbandsledning )

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: Jag håller med Horst2 i detta fall
1 day 21 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kabelgenomföring


Explanation:
kabelgenomföring med bandkabel

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack!