KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Rohrzunder

Swedish translation: glödskal (i rör)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rohrzunder
Swedish translation:glödskal (i rör)

08:09 Dec 30, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / tryckluftsrening
German term or phrase: Rohrzunder
Lite jobb under mellandagarna kan man väl klara:

Har en text om behandling av tryckluft:

"Druckluft enthält Rohrzunder...welche Pneumatikelemente angreifen können."
Erik Hansson
Germany
glödskal
Explanation:
...förekommer på ytor av material som framställs under hög värme.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 13:12:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Engström: Zunder = fnöske, hammarslagg, glödspån, -skal
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1glödskalmyrwad
3rörpartiklar
Lennart Helgesson


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rörpartiklar


Explanation:
det är fråga om material som har lossnat från rörytorna det kan kanske vara spån eller flaggor eller något annat vad det nu kan kallas.

Lennart Helgesson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 1392

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
glödskal


Explanation:
...förekommer på ytor av material som framställs under hög värme.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-30 13:12:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Engström: Zunder = fnöske, hammarslagg, glödspån, -skal

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2836
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: :) GNÅ!
1 day 8 mins
  -> Tack detsamma!