KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Plattenwärmetauscher Plattenvärmetauscher

Swedish translation: plattvärmeväxlare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Plattenwärmetauscher
Swedish translation:plattvärmeväxlare
Entered by: Reino Havbrandt

13:02 Dec 30, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Plattenwärmetauscher Plattenvärmetauscher
Plattenwärmetauscher

Skivvärmeväxlare eller plattvärmeväxlare?
Reino Havbrandt
Sweden
plattvärmeväxlare
Explanation:
skivvärmeväxlare har jag inte hört talas om
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack! (mina tankar gick först till värmeväxlare med roterande skiva, sådana finns!) http://www.lff.goteborg.se/prod/lff/dalis2.nsf/vyFilArkiv/flik%204%20VVS.pdf/$file/flik%204%20VVS.pdf
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2plattvärmeväxlare
Erik Hansson
4 +1plattvärmeväxlaremyrwad


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plattvärmeväxlare


Explanation:
skivvärmeväxlare har jag inte hört talas om

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2836
Grading comment
Tack! (mina tankar gick först till värmeväxlare med roterande skiva, sådana finns!) http://www.lff.goteborg.se/prod/lff/dalis2.nsf/vyFilArkiv/flik%204%20VVS.pdf/$file/flik%204%20VVS.pdf

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Gustavsson
32 mins
  -> Tack!

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
plattvärmeväxlare


Explanation:
skivvärmeväxlare är helt okänt, har jag aldrig hört.
Se länk nedan.


    Reference: http://www.lpmgroup.com/swe/cfmldocs/index.cfm?ID=371
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lennart Helgesson
10 mins
  -> Tack!

agree  Eva Gustavsson
29 mins
  -> Tack, Eva!