KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Lastabwurf

Swedish translation: belastningsfrånkoppling


16:37 Sep 7, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Lastabwurf
i en teknisk spec för spänningsomvandlare
Eva Palm
Swedish translation:belastningsfrånkoppling
Explanation:
Du får ta förslaget med en nypa salt, det hade varit bra med lite mer sammanhang.
Här är ett nätfynd som stöder förslaget:

Lastabwurf mit dem DL10
Zur Begrenzung einer Bezugsleistung oder zur Auslastung eines BHKWs werden Lastabwurfsteuerungen eingesetzt. Mit den Steuerkanälen und dem Steuermodul S4R können Lastabwurfsteuerungen mit besonderen Vorteilen realisiert werden: hohe Variabilität, Transparenz und geringen Kosten.

Det svenska uttrycket belastningsfrånkoppling hittar jag bara i elkraftsammanhang. "Nedkoppling av belastning" är en tänkbar variant, som stöds av Oerlikon:
"Signalering ... - Utspänning hög "U>" Röd LED med nedkoppling."

hälsningar
L-E
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4belastningsfrånkopplinglarserik
4belastningsurkoppling
Sven Petersson


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
belastningsurkoppling


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
belastningsfrånkoppling


Explanation:
Du får ta förslaget med en nypa salt, det hade varit bra med lite mer sammanhang.
Här är ett nätfynd som stöder förslaget:

Lastabwurf mit dem DL10
Zur Begrenzung einer Bezugsleistung oder zur Auslastung eines BHKWs werden Lastabwurfsteuerungen eingesetzt. Mit den Steuerkanälen und dem Steuermodul S4R können Lastabwurfsteuerungen mit besonderen Vorteilen realisiert werden: hohe Variabilität, Transparenz und geringen Kosten.

Det svenska uttrycket belastningsfrånkoppling hittar jag bara i elkraftsammanhang. "Nedkoppling av belastning" är en tänkbar variant, som stöds av Oerlikon:
"Signalering ... - Utspänning hög "U>" Röd LED med nedkoppling."

hälsningar
L-E


larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Tack så mycket!