KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

verbauen

Swedish translation: använda byggnadsmaterial


03:08 Sep 27, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: verbauen
Begrepp inom byggbranschen.
använda/förbruka material
t.ex. lägga in balkar i hus etc.
Erik Hansson
Germany
Swedish translation:använda byggnadsmaterial
Explanation:

enligt PRISMA har det även just den betydelsen som du själv skrev i förklaringen
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bygga för (igen)xxxkask
4använda byggnadsmaterial
Eva Palm


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bygga för (igen)


Explanation:
Kan även betyda spärra,spoliera.

xxxkask
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 29

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
använda byggnadsmaterial


Explanation:

enligt PRISMA har det även just den betydelsen som du själv skrev i förklaringen

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83
Grading comment
Tack!