KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Leistungsverzweigungsgetriebe

Swedish translation: fördelningsväxellåda


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Leistungsverzweigungsgetriebe
Swedish translation:fördelningsväxellåda
Entered by: Erik Hansson

02:34 Oct 2, 2001
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Leistungsverzweigungsgetriebe
Leistungsverzweigungsgetriebe - zur gleichmäßigen Aufteilung der Antriebsleistung

Handlar om kraftfördelning i en extrudersnäcka.
Erik Hansson
Germany
fördelningsväxellåda
Explanation:
så heter det på bilar (fyrhjulsdrivna) och kanske i ditt sammanhang också...
citat från en entusiasts sajt om Volvo Valpen:
Modell L-2304.

Motor.Volvo B16
Växellåda M41
Fram- och bakaxlar från Salisbury transmissions i England.
Styrinrättning ZF
Fördelningsväxellåda från ZF.= Willys jeepens fördelningsväxellåda
tillverkad av ZF på uppdrag av ockupationsmakterna.
Kardanaxlar från Hardy Spicer.
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fördelningsväxellådalarserik
2power distribution gear
Sven Petersson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
power distribution gear


Explanation:
Implicit in answer.

From the Wild Guess Department.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fördelningsväxellåda


Explanation:
så heter det på bilar (fyrhjulsdrivna) och kanske i ditt sammanhang också...
citat från en entusiasts sajt om Volvo Valpen:
Modell L-2304.

Motor.Volvo B16
Växellåda M41
Fram- och bakaxlar från Salisbury transmissions i England.
Styrinrättning ZF
Fördelningsväxellåda från ZF.= Willys jeepens fördelningsväxellåda
tillverkad av ZF på uppdrag av ockupationsmakterna.
Kardanaxlar från Hardy Spicer.


    Reference: http://user.tninet.se/~koo873v/volvo.html
larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Tack!