KudoZ home » German to Turkish » Automotive / Cars & Trucks

Jahreswagen

Turkish translation: bir yaşını doldurmamış otomobiller


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Jahreswagen
Turkish translation:bir yaşını doldurmamış otomobiller
Entered by: Kalyoncu

20:05 Mar 29, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Jahreswagen
bir tür ikinci el araç, fakat 18 aydan eski olmamak gibi bir özelliği var. İnternette Almanca sayfalarda bolca açıklama bulunuyor ama herhangi bir türkçe karşılık bulamadım.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
tontoon
Turkey
bir yaşını doldurmamış otomobiller
Explanation:
[bir yaşından küçük otomobiller]

Ein Jahreswagen ist ein Fahrzeug, normalerweise ein PKW, dessen Alter seit der Erstzulassung weniger als 12 Monate beträgt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Jahreswagen

--------------------------------------------------
Note added at 12 Stunden (2007-03-30 08:35:48 GMT)
--------------------------------------------------

o zaman bir buçuk yaşını doldurmamış otomobiller veya araçlar derdim ben olsam
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
teşekkür ederim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Tahsisli araçTekin Arcayurek
4 +1bir yaşını doldurmamış otomobillerKalyoncu
5employee's car , year-old car
(r) Duran, MBA


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
employee's car , year-old car


Explanation:
ingilizcesinde bu karşılıklar verilmiş
hatta employee's car ağır basıyor, ama türkçe bir karşılığı varmıdır veya konuyla ilgilimidir bilemem.
(çalışan arabası mı, işçi arabası mı, ilginç bir kelime)

(r) Duran, MBA
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: sanıyorum dilleri karıştırdınız.


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bir yaşını doldurmamış otomobiller


Explanation:
[bir yaşından küçük otomobiller]

Ein Jahreswagen ist ein Fahrzeug, normalerweise ein PKW, dessen Alter seit der Erstzulassung weniger als 12 Monate beträgt.

http://de.wikipedia.org/wiki/Jahreswagen

--------------------------------------------------
Note added at 12 Stunden (2007-03-30 08:35:48 GMT)
--------------------------------------------------

o zaman bir buçuk yaşını doldurmamış otomobiller veya araçlar derdim ben olsam

Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 84
Grading comment
teşekkür ederim
Notes to answerer
Asker: aslında çok doğru ama maalesef müşterinin kendi açıklamalarında 18 aya kadar diyor


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Piyasada buna "az kullanılmış" diyorlar.
1 hr
  -> teşekkür ederim

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Tahsisli araç


Explanation:
Jahreswagen firmaların çalışanlarına belirli bir süre için tahsis ettikleri araçlara denir. Genellikle firma tarafından topluca alınan bu araçlara hızlı amortisman uygulandığı için ve eskiyen aracın tamir bakım giderlerinden kaçınmak için bu araçlar her yıl değiştirilir. Ama değiştirilmesi de şart değildir. Sonuçta herhangi bir Almana Jahreswagen dediğinizde o sizin firmanızın size kullanım amacıyla tahsis ettiği aracı anlar. Firma aracı da denebilir. Mercedes firmasında çalıştığım dönemde bu işleri ben yaptığım için cevabımın doğruluğundan eminim.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-03-30 09:00:12 GMT)
--------------------------------------------------

Werkswagen = Firmanın günlük hizmetlerinde kullanılan şahıslara zimmetli olmayan tüm çalışanlar tarafından iş için gerektiğinde belirli bir prosedür izlenerek kullanılabilen "Fuhrpark" araçları.

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2007-03-30 15:34:29 GMT)
--------------------------------------------------

proz com kurallarına göre yukarıdaki cevaplardan birini seçerek soruyu kapatmanız gerekiyor: aksi takdirde sorunuz cevaplanmamış olarak görülmeye devam edecektir


Tekin Arcayurek
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Hazır bu konuda birinci elden bilgi alma fırsatı varken sorayım size, Werkswagen nedir?

Asker: çok aydınlatıcı bir bilgi oldu, gerçekten netleşti kafamda olay şimdi, çok sağolun.