KudoZ home » German to Turkish » Bus/Financial

extrapolation

Turkish translation: ekstrapolasyon/dışa yayma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:extrapolation
Turkish translation:ekstrapolasyon/dışa yayma
Entered by: Ömer Maraş

14:37 Dec 26, 2001
German to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: extrapolation
kein kontext
Ismail Yetim
"ekstrapolasyon" veya "dışa yayma"
Explanation:
Daha önce bunun tartışmasını yapmış ve zaten "ekstrapolasyon" olarak kullanıldığını görmüştük. Bence joker eleman gibi, aynen kullanılabilir.
Selected response from:

Ömer Maraş
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1"ekstrapolasyon" veya "dışa yayma"
Ömer Maraş
5Extrapolation
Elif Erkmen
2 +1tam karşılığını bulamadımsevinc altincekic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"ekstrapolasyon" veya "dışa yayma"


Explanation:
Daha önce bunun tartışmasını yapmış ve zaten "ekstrapolasyon" olarak kullanıldığını görmüştük. Bence joker eleman gibi, aynen kullanılabilir.

Ömer Maraş
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Benim kullandýðým ekstrapolasyon Türkçe alternatif Dýþdeðerbiçim ve sona öngörüm ama anlamý pek karþýlamýyor
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
tam karşılığını bulamadım


Explanation:
anlamını buldum, ama o da matematik alanından: bir seride bilinen rakamları veya miktarları esas alarak bilinmeyenleri tahmin etmek, bilinene dayanan tahmin.
ayrıca bir de istatistik tutma anlamı da var.

sevinc altincekic
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ömer Maraş: Evet. Zaten bizde geçen örnekte de, bir þirketin geçmiþ yýlki istatistiklerine bakarak, geleceðe dair tahminde bulunmak, bir bakýma þimdiye kadarki çizgileri "geleceðe devam ettirmek/dýþa polarize etmek/kaydýrmak" þeklindeydi.
26 mins

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Extrapolation


Explanation:
Benim bulduğum bilgiler şu şekildedir:Experimentel alanın dışında bulunan,bir konunun,bir içeriğin sonu.Bir konu içersinde uyulması gereken şartlar çerçevesinde.Karşıt anlamı ise:Interpolation.Örneğin;Güneş ve ay tutulması interpolasyon ile tahmin edilmektedir.


Elif Erkmen
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 4