KudoZ home » German to Turkish » Construction / Civil Engineering

Reißkraft und Dehnung längs

Turkish translation: Yırtılma mukavemeti ve esneme kabiliyeti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reißkraft und Dehnung
Turkish translation:Yırtılma mukavemeti ve esneme kabiliyeti
Entered by: Leyal

11:51 Jul 4, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Reißkraft und Dehnung längs
Konu aynı
xxxSwornTransla
Boyuna yırtılma mukavemeti ve nesneme Kabiliyeti
Explanation:
yırtılma mukavemeti/esneme kabiliyeti
http://www.perdeciler.com/adverts.php?id=265

--------------------------------------------------
Note added at 2 gün6 saat (2007-07-06 18:40:34 GMT)
--------------------------------------------------

pardon, esneme olacaktı tabii ki
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Boyuna yırtılma mukavemeti ve nesneme KabiliyetiKalyoncu
5Boyuna kopma ve esnemeTekin Arcayurek
5Enine Kopma ve Uzama
Taner Göde


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Enine Kopma ve Uzama


Explanation:
◄ ENİNE KOPMA VE UZAMA ►

Devlet Malzeme Ofisi
Kağıt, Ciltbezi, Sun'i Deri, Havlu, Plastik Filmler gibi malzemelerin kopma ve uzama oranı, yapışkan bantların kopma-yapışma, versatil kalemlerin uçlarının ...
www.dmo.gov.tr/dmo_NG_files/basliklar/standart.htm - 22k - Önbellek - Benzer sayfalar

Dış Ticaret Müsteşarlığı
b) Pamuklu dokuma bezin kopma ve uzama mukavemetleri;. Kopma mukavemeti Boyuna : En az 40 kgf. Enine : En az 35 kgf. Uzama mukavemeti Boyuna : En az % 9 ...
www.dtm.gov.tr/dtmweb/index.cfm?action=detaymvzt&yayinID=43... - 40k - Önbellek - Benzer sayfalar

[FLASH] 999 999% /999 D 1 _ Ticarette Standardizasyon (2001/21) Preselenmi ...Dosya Biçimi: Shockwave Flash
m2 (+- % 10) Lif kar 1 _ 1m 1 % 100 pamuk Renk Beyaz veya ekru (Naturel) Eni En az 90 cm. b) Pamuklu dokuma bezin kopma ve uzama mukavemetleri; ...
www.dtm.gov.tr/dtmweb/yaziciDostu.cfm?dokuman=flashpaper&ac... - Benzer sayfalar
[ www.dtm.gov.tr alanından daha fazla sonuç ]

AKTEL METAL Tel Mamülleri San. ve Tic. Ltd. Şti.... talep ve siparişlere süratle cevap vermekteyiz. Ürünlerimiz uluslararası standartlara uygun istenilen kopma ve uzama ölçülerine göre üretilmektedir. ...
www.aktelmetal.com.tr/tr02.htm - 14k - Önbellek - Benzer sayfalar

Prof.Dr. Erol DEMİREL... A.: SR-ISOSIT-PE ile SR-IVOCRON-PE’nin basınçlı ve sıcak pres yöntemleri ile polimerizasyonu sonucu kopma ve uzama değerlerinin karşılaştırılması. ...
w5.gazi.edu.tr/apbs/go.php?u=309&action=www&lang=tr - 43k - Önbellek - Benzer sayfalar

S U P T E XViskozite ve Reometre ölçümü; Kopma ve uzama testleri; Ya?landyrma testleri; Mekanik a?ynma; Malzeme yorgunlu?u; Sertlik ve kimyasal dayanyklylyk ...
www.suptex.com.tr/Page2.aspx - 10k - Önbellek - Benzer sayfalar

ASKON DEMİR ÇELİK - ÜrünlerimizBilindiği gibi yapısal çeliğin en büyük avantajı, esnek, kopma ve uzama değerlerinin yüksek olmasıdır. Kontrollü fiziksel şartlar altında üretildiği için ...
www.askondemircelik.com/index.php?option=com_content&task=v... - 11k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] ÖZET Suat ÇETİNERDosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
kumaş kopma ve uzama değerleri bulunmuştur. Dikiş büzgüsüne etki eden önemli. kumaş ve dikiş ipliği parametreleri ise; kumaş ağırlığı, çözgü ve atkı iplik ...
kutuphane.ksu.edu.tr/e-tez/fbe/T00614/Suat_CETINER_ozet_tr.pdf - Ek Sonuç - Benzer sayfalar



--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2007-07-05 09:04:17 GMT)
--------------------------------------------------

A.) STANDARTLARIN ÖNEMİ

Standartları yaratan unsurlar ;
• Tüketici istekleri
• Üretimin rasyonelleştirilmesi
• Ticari ilişkiler
• Devlet politikaları
• Doğayı koruma önlemleridir

Genel olaraktekstil mamülünde mal iadesine yol açan nedenlerin
• % 15 boyt değişimi
• % 30 – 35 renk haslıkları
• % 10 – 15 lekeler
• % 15 i mekanik ve kimyasal zararlardan kaynaklanmaktadır.

B.) DOKUMA KUMAŞTA KALİTE FAKTÖRLERİ

Ana hatları ile dokuma kumaş ile ilgili özellikler aşağıdaki şekildedir.

• Atkı ve çözgü sıklığı
• Kumaş kalınlığı
• Atkı ve çözgü ipliklerinin numarası
• Gramaj , metrekare ağırlığı
• Kumaş eni
• Kumaş yoğunluğu
• Örgü ( doku ) tipi

C.) DOKUMA KUMAŞIN PERFORMANS ÖZELLİKLERİ

• Uzama ve esneme
• Kopma mukavemeti
• Kopma uzaması
• Patlama mukavemeti
• Yırtılma mukavemeti
• Germe mukavemeti
• Aşınma ve sürtünme dayanımı
• Şekil verilebilirlik
• Dikilebilirlik
• Doku kaymazlığı
• Tiftiklenme ve tüğlenme


Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Boyuna kopma ve esneme


Explanation:
Sayın Taner Gode'nin çevirisi aslında doğrudur. Ancak çekme veya gerilme yönü enine değil boyuna'dır ve bence esneme deyimi eylemi daha doğru yansıtmaktadır. Ujmarım işinize yarar.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-07-05 10:05:47 GMT)
--------------------------------------------------

"Boyuna yırtılma(kopma) direnci ve esneme" ifadesinde anlaşalım mı ?

Tekin Arcayurek
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Boyuna yırtılma mukavemeti ve nesneme Kabiliyeti


Explanation:
yırtılma mukavemeti/esneme kabiliyeti
http://www.perdeciler.com/adverts.php?id=265

--------------------------------------------------
Note added at 2 gün6 saat (2007-07-06 18:40:34 GMT)
--------------------------------------------------

pardon, esneme olacaktı tabii ki

Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Teşekkürler