KudoZ home » German to Turkish » Education / Pedagogy

Schulerhalter

Turkish translation: okul sahibi (işletmecisi)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schulerhalter
Turkish translation:okul sahibi (işletmecisi)

12:45 Sep 22, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-09-25 13:54:08 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


German to Turkish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Schulerhalter
Schulerhalter haben als Rechtsträger der Schulen für die Kosten der Errichtung und Erhaltung der Schulen aufzukommen. Gesetzlicher Schulerhalter für alle öffentliche Schulen ist der Bund; für öffentliche Pflichtschulen (Volks-, Haupt- und Sonderschulen, Polytechnische Lehrgänge sowie Berufsschulen), für öffentliche Schülerheime, die für Schüler von Pflichtschulen bestimmt sind, öffentliche Kindergärten und Horte sind das Land oder nach Maßgabe der landesgesetzlichen Vorschriften Gemeinden oder Gemeindeverbände zuständig; private Schulerhalter Privatschulen.
slmxyz
Ireland
okul sahibi (işletmecisi)
Explanation:
derdim.
http://de.wikipedia.org/wiki/Schulträger
Selected response from:

Adnan Özdemir
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1okul sahibi (işletmecisi)
Adnan Özdemir
5Okulların yapılmasından ve korunmasından sorumlu kurum
Haluk Erkan
4Milli Eğitim Bakanlığı / ...İl/İlçe ... Milli Eğitim Müdürlüğü / Özel okul sorumlu müdür
Dagdelen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
okul sahibi (işletmecisi)


Explanation:
derdim.
http://de.wikipedia.org/wiki/Schulträger

Adnan Özdemir
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ahmet Salman
9 mins
  -> Teşekkürler

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Milli Eğitim Bakanlığı / ...İl/İlçe ... Milli Eğitim Müdürlüğü / Özel okul sorumlu müdür


Explanation:
"Schulerhalter" için tek bir yanıt olduğunu hiç sanmam.
O yüzden hiyerarşi:
Türkiye çapında "Schulerhalter": Milli Eğitim Bakanlığı
Resmi okullarda "Schulerhalter": ...İl/İlçe ... Milli Eğitim Müdürlüğü
Özel okullarda "Schulerhalter": sorumlu müdür

Eğer tek bir yanıt gerekliyse: sorumlu müdür


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2011-09-22 13:05:59 GMT)
--------------------------------------------------

Bir de link vereyim bari:
http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2424_0.html

Dagdelen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 88

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Okulların yapılmasından ve korunmasından sorumlu kurum


Explanation:
Almanca'dan Türkçe'ye yapmakta olduğunuz çeviride
-Almaca'da "Milli Eğitim Bakanlığı" diye bir terim söz konusu olamayacağından-
ya yukarda açıklamasını yaptığım terimi kullanabilirsiniz ya da hangi kurum olduğunu tam olarak biliyorsanız o kurumun Almanca adını yazıp, parantez içinde Türkçe karşılığını verebilirsiniz.

Benim tavsiyelerim böyle. İyi çalışmalar!

Haluk Erkan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28