KudoZ home » German to Turkish » Engineering (general)

Totmannschaltung

Turkish translation: Acil durum devre kesici


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Totmannschaltung
Turkish translation:Acil durum devre kesici
Entered by: adosanis

01:50 Jun 28, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Rolenbremsprüfstand
German term or phrase: Totmannschaltung
Handsteuerung über Kabelfernbedienung mit Totmannschaltung
adosanis
Acil durum devre kesici
Explanation:
Deadman şalter de doğru. Nihai emniyet şalteri de (emniyet nihayet şalteri değil) doğru ama bence işlevi açısından doğru karşılık acil durum devre kesici olmalı ve Türkçe çevirilerde bu ifade kullanılmalıdır. Tabii sayın Kalyoncunun çevirisini tekrar ingilizceye çeviren bilinçsiz firma yetkilisi gibi davranacaksak o zaman mesele yok.
Selected response from:

Tekin Arcayurek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Acil durum devre kesiciTekin Arcayurek
5Emniyet Nihayet Şalteri
Taner Göde
5Deadman şalterKalyoncu


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Deadman şalter


Explanation:
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=dead man şalter&btnG...

Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 120

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Emniyet Nihayet Şalteri


Explanation:
Eine Totmanneinrichtung (auch Totmann, Totmannwarner, Totmannschalter oder Totmannknopf genannt) überprüft, ob ein Mensch anwesend und handlungsfähig ist und lösen andernfalls ein Signal oder eine Schalthandlung aus. Bei Fertigungsanlagen stellen doppelte Totmanneinrichtungen sicher, dass der Bediener keine Hände mehr in beweglichen Teilen der Maschine hat, was zu Verletzungen führen könnte. Die einfachste Vorrichtung dafür sind zwei in Reihe geschaltete Tasten, die den Mechanismus oder Stromkreis erst freigeben, wenn beide gleichzeitig betätigt werden. Totmannschaltungen dienen der Arbeitssicherheit und sind zumeist gesetzlich, zumindest aber versicherungstechnisch vorgeschrieben.

Kategori 1 çözüm için sadece acil durdurma butonu yeterliyken, kategori 3 çözümü için acil durdurma butonunun yanında güvenlik modülü de kullanılmalıdır. Bu durumda elektromanyetik kilitlemeli emniyet nihayet şalterinin kontakları da güvenlik modülüne bağlanmalıdır.

Acil durdurma şalteri ve emniyet modülü

Elektromanyetik emniyet nihayet şalteri

Şekil 3. Yüzey temizleme makinası

Güvenlik modülüne, elektromanyetik kilitlemeli emniyet nihayet şalterinin ve acil durdurma butonunun bağlantısını görmek için tıklayın.



Schneider@den e-Haberler - Agustos 2003
Acil durdurma şalteri ve emniyet modülü. Elektromanyetik emniyet nihayet şalteri. Şekil 3. Yüzey temizleme makinası. Güvenlik modülüne, elektromanyetik ...
www.schneider-electric.com.tr/Schneider_en/ehaberler/august... - 44k - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] SIRA NO PARÇANIN EBADI VE NOSU MALZEMENİN ADI ÖLÇÜ MİKTARI 1- 7,5 ...Dosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
66-, XY2CH13250 Telemekanik, Telli Acil Durdurma Şalteri, Adet, 10. 67-, İç Çapı : 3 mm, Çelik Halat İzoleli Çok Telli, Metre, 500. 68-, 220V.100 dB. ...
www.sli.gov.tr/ihale_dosyalari_word_excel/elektrik_liste.do... - Benzer sayfalar

[DOC] EFORLU ELEKTROKARDİYOGRAFİ SİSTEMİ TEKNİK ŞARTNAMESİ (KESİN) 1 ...Dosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
c) Acil durdurma şalteri veya butonu,. 3.7. Treadmill’in hızı eforsuz, emniyetli bir çalıştırma için asgari hızına her zaman geri dönebilmelidir. ...
www.ssk.gov.tr/sskdownloads/saglik/sartname/eforlu_ekg_sist... - Benzer sayfalar



Emniyet Nihayet Şalteri
http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q="emniyet nihayet şal...





    Reference: http://www.schneider-electric.com.tr/Schneider_en/ehaberler/...
    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Totmannschaltung
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kalyoncu: Son konum şalteri dir, fakat mühendisler Deadman olarak kullanıyorlar. Otomatik endüstriyel kapılarda da kullanılan bir şalter türü. Benim daha önce yaptığım bir çevirim firma mühendisleri tarafından Deadman şeklinde düzeltilmişti.
46 mins
  -> Lisede öğrendiğim meslek Elektrik-Elektronik, ve 1985'te Adana TEDAŞ'taki bir "mühendis" *Emergency*yi "Emircan" olarak Türkçeleştirdiğinde bunun doğru olamayacağına kanaat getirdim. Deadman olarak da kalabilir elbette fakat şahsi düşüncem bu şekilde. Tşk

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Acil durum devre kesici


Explanation:
Deadman şalter de doğru. Nihai emniyet şalteri de (emniyet nihayet şalteri değil) doğru ama bence işlevi açısından doğru karşılık acil durum devre kesici olmalı ve Türkçe çevirilerde bu ifade kullanılmalıdır. Tabii sayın Kalyoncunun çevirisini tekrar ingilizceye çeviren bilinçsiz firma yetkilisi gibi davranacaksak o zaman mesele yok.

Tekin Arcayurek
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Tebrikler!
3 days9 hrs
  -> Teşekkür ederim