KudoZ home » German to Turkish » Marketing / Market Research

Einziehungsauftrag

Turkish translation: Aylık tahsilat talimatı (emri)


16:51 Apr 10, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / fiyat tanitimi
German term or phrase: Einziehungsauftrag
12 Monate Mindestvertragsdauer und monatlicher Einziehungsauftrag bei
Sebla Ronayne
United States
Turkish translation:Aylık tahsilat talimatı (emri)
Explanation:
Burada aylık olarak geçerlidir. Yıllık, günlük, haftalık da olabilirdi.
Selected response from:

Tekin Arcayurek
Grading comment
Yardımlarınız için herkese çok teşekkürler! İşime bu terim yarayacak gibi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Aylık tahsilat talimatı (emri)Tekin Arcayurek
5Doğrudan Tahsilat TalimatıKalyoncu
5otomatik tahsilatGülter Beissel


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
otomatik tahsilat


Explanation:
Aşağıdaki linke bkz.


    Reference: http://www.garanti.com.tr/bankacilik/kurumsal/nakit_yonetimi...
Gülter Beissel
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Aylık tahsilat talimatı (emri)


Explanation:
Burada aylık olarak geçerlidir. Yıllık, günlük, haftalık da olabilirdi.

Tekin Arcayurek
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Yardımlarınız için herkese çok teşekkürler! İşime bu terim yarayacak gibi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Semra Maden-Balamir: yeppp...
2 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Taner Göde: Vadesiz mevduat hesabından her ay otomatik olarak yapılan düzenli ödemeler / para çekilmeleri
12 hrs
  -> Teşekkürler

agree  turtrans: bence doğru: www.garanti.com.tr/hakli_musteri_hatti/sss/a01/a0108.html
18 hrs
  -> Teşekkürler

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Doğrudan Tahsilat Talimatı


Explanation:
Türkiye'de bu sistem [Doğrudan Tahsilat Sistemi] 'direct debit' olarak anılmaktadır...

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=DOĞRUDAN TAHSİLAT Sİ...

Direct Debit steht für den direkten Einzug vom Bankkonto des Kunden... Almanya'da (Einzugsermächtigung)!

http://de.search.yahoo.com/search?p=direkt debit einzug&ei=U...

--------------------------------------------------
Note added at 2 saat (2007-04-10 19:24:25 GMT)
--------------------------------------------------

Direct Debit (Einzugsermächtigungen)

http://www.financial.de/newsroom/news_d/81099.html


--------------------------------------------------
Note added at 14 saat (2007-04-11 07:49:02 GMT)
--------------------------------------------------

Doğrudan Tahsilat Sistemi, düzenli olarak ticari ilişkisi bulunan işletmelerin veya kişilerin (satıcı ve alıcı), farklı bankalarda bulunan hesapları arasında, onaya bağlı para trans-feri yapılmasını sağlayan bir ödeme sistemidir. Satıcı, alıcının Y bankasında bulunan hesabı-nı, yapılan ticari işleme göre (fatura) kendi çalıştığı X bankası aracılığıyla “Doğrudan Tahsilat İstemi” mesajı göndererek, onay verilmesine istinaden Y bankasındaki alıcı hesabını borçlan-dırmakta ve X bankasında bulunan alacaklı hesabını alacaklandırmaktadır.

http://www.tbb.org.tr/turkce/dergi/dergi41/Makale Direct Deb...


Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4