KudoZ home » German to Turkish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Butterpapier

Turkish translation: parafinli/yağlı kağıt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Butterpapier
Turkish translation:parafinli/yağlı kağıt
Entered by: Onur Inal

17:29 Dec 5, 2016
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
German term or phrase: Butterpapier
Bu ifadeyi Türkçeye tam olarak nasıl çevirebilirim? Yardımcı olursanız sevinirim.
alicakir
parafinli/yağlı kağıt
Explanation:
Doğrusu Butterbrotpapier olabilir mi? Sandviç, poğaça, börek vb. koymak için kullanılan kağıtlar?

Butterbrot'a Türkçe'de tereyağlı ekmek deniyor.
https://www.deutschland.de/tr/topic/yasam/yasam-tarzi-mutfak...

Ama Türkiye'de piyasada tereyağlı ekmek kağıdı diye geçmiyor. Zira Butterbrotpapier de Almanya'da her türlü ekmek-poğaça vs. konulan kapıtlar için kullanılıyor. Türkiye'de henelde parafinli kağıt ya da yağlı kağıt deniyor (mumlu kağıt, sülfit kağıt, kese kağıdı, poğaça kağıdı vb. farklı kullanımları da var)

http://www.anadolukagitcilik.com.tr/icerik-tr-urunlerimiz-3....

Selected response from:

Onur Inal
Germany
Grading comment
Teşekürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1parafinli/yağlı kağıt
Onur Inal
4yağ,peynir ambalaj kağıdı
Yusef


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yağ,peynir ambalaj kağıdı


Explanation:
Bildiğimiz yağlı kağıt pişirmede kullanılır ve Butterpapier karşolığı değildir. Butterpapier ve Kaesewachs yağ ve peynir ambalajında kullanılır

Yusef
Turkey
Native speaker of: Turkish
Notes to answerer
Asker: Şöyle bir durum var, Butterpapier google görsellerde baktığımda ingilizce düzeltilmiş şeklini veriyor o da butter paper. Görsellerde ise yağlı kağıt dediğimiz pişirme kağıtları çıkıyor.


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
parafinli/yağlı kağıt


Explanation:
Doğrusu Butterbrotpapier olabilir mi? Sandviç, poğaça, börek vb. koymak için kullanılan kağıtlar?

Butterbrot'a Türkçe'de tereyağlı ekmek deniyor.
https://www.deutschland.de/tr/topic/yasam/yasam-tarzi-mutfak...

Ama Türkiye'de piyasada tereyağlı ekmek kağıdı diye geçmiyor. Zira Butterbrotpapier de Almanya'da her türlü ekmek-poğaça vs. konulan kapıtlar için kullanılıyor. Türkiye'de henelde parafinli kağıt ya da yağlı kağıt deniyor (mumlu kağıt, sülfit kağıt, kese kağıdı, poğaça kağıdı vb. farklı kullanımları da var)

http://www.anadolukagitcilik.com.tr/icerik-tr-urunlerimiz-3....



Onur Inal
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Teşekürler
Notes to answerer
Asker: Sanırım yağlı kağıt en uygunu gibi görünüyor. Çünkü çöp ve atıklardan bahsediliyor. cümle şöyle. Verbundmaterialien, wie z.B. alubeschichtete Verpackungen (Getränkekartons, Butterpapier usw.), gehören in den Hauskehricht.

Asker: Teşekkürler


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu: "Yağlı kağıt"a katılıyorum
17 hrs
  -> Teşekkürler :)