KudoZ home » German to Turkish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Sackgebühr

Turkish translation: ücretli çöp torbası

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sackgebühr
Turkish translation:ücretli çöp torbası
Entered by: Onur Inal

13:44 Dec 7, 2016
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
German term or phrase: Sackgebühr
Sackgebühr sanırım bir tür çöp torbası, sizce çöp torbası şeklinde Türkçeye çevirmeli miyim?

Ayrıca bazı yerlerde Gebührensack olarak da kullanılıyor. İkisi de aynı anlamda mıdır?
alicakir
ücretli çöp torbası
Explanation:
Almanya'da da olan bir uygulama ve bu uygulama şehirlere göre farklılık gösteriyor. Belediye özel çöpler için (örn. bahçe toprağı, kimyasal atıklar vb.) her haneye çöp torbası dağıtıyor ve bunun için her haneden bir ücret/vergi tahsil ediyor. Bir nevi para karşılığı alınan, her hanenin alması zorunlu tutulan çöp torbası.

Türkiye'de uygulamanın olup olmadığını tam bilemiyorum. Ürün için ücretli çöp torbası, uygulamaya da çöp torbası ücreti/vergisi denebilir
Selected response from:

Onur Inal
Germany
Grading comment
Teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Torba/poşet harcı
avicenna
3ücretli çöp torbası
Onur Inal


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ücretli çöp torbası


Explanation:
Almanya'da da olan bir uygulama ve bu uygulama şehirlere göre farklılık gösteriyor. Belediye özel çöpler için (örn. bahçe toprağı, kimyasal atıklar vb.) her haneye çöp torbası dağıtıyor ve bunun için her haneden bir ücret/vergi tahsil ediyor. Bir nevi para karşılığı alınan, her hanenin alması zorunlu tutulan çöp torbası.

Türkiye'de uygulamanın olup olmadığını tam bilemiyorum. Ürün için ücretli çöp torbası, uygulamaya da çöp torbası ücreti/vergisi denebilir

Onur Inal
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Teşekkürler

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Torba/poşet harcı


Explanation:
Torba/ poşet başına alınan harç anlamında.

Gebührensack = Harç torbası (harçların toplandığı torba)

avicenna
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish