KudoZ home » German to Turkish » Poetry & Literature

Buchfarbe

Turkish translation: yazı mürekkebi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Buchfarbe
Turkish translation:yazı mürekkebi
Entered by: Özden Arıkan

22:29 May 15, 2005
German to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
German term or phrase: Buchfarbe
Safran war in Klostern besonders beliebt als Buchfarbe.

Yani kitap rengi demek geliyor içimden ama pek doðru gelmiyor.
tontoon
Turkey
Yazi mürekkebi
Explanation:
Bonifaz ist eine wirtschaftlich sehr erfolgreiche Kauffrau aus Trier. Aus aller Welt bezieht sie ihre Salben, Parfumöle und Buchfarben, die besonders in den (SCRIPTORIEN) der Klöster begehrt sind.

http://www.bookcrossing.com/journal/1331211/phyllopteryx/boo...

Yukaridaki yorumu okuduktan sonra hic süphem kalmadi, umarim yardimci olur.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 29 mins (2005-05-16 15:59:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.planet-wissen.de/pw/Artikel,,,,,,,B4ACD91C0A005D2...
Selected response from:

Kalyoncu
Turkey
Grading comment
yardımcı olan herkese çok tesekkürler. Yalnız Duden'de bile bulunmayan biraz uydurma bir kelime bu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Yazi mürekkebiKalyoncu
1 +1matbaa mürekkebiadosanis
1matbaa boyasıadosanis
1cilt boyasıadosanis


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
matbaa mürekkebi


Explanation:
matbaa mürekkebi

adosanis
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalyoncu: Katýlýyorum, ancak herhalde yanlýþ kullanýlmýþ; aslýnda Buchdruckfarbe olmalýydý bence.
3 hrs

neutral  Özden Arıkan: siz, her durumda...
10 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
matbaa boyası


Explanation:
matbaa boyası

adosanis
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özden Arıkan: ...puan almayý...
2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
cilt boyası


Explanation:
cilt boyası

adosanis
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Özden Arıkan: ...garanti ediyorsunuz galiba :-)
2 hrs
  -> Ben sadece fikir üretmeye çalýþýyorum. Birden fazla cevap yazýlamayacaðýný bilmiyordum. Özür dilerim. Ayrýca puan alýnca ne olduðunu da bilmiyorum.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Yazi mürekkebi


Explanation:
Bonifaz ist eine wirtschaftlich sehr erfolgreiche Kauffrau aus Trier. Aus aller Welt bezieht sie ihre Salben, Parfumöle und Buchfarben, die besonders in den (SCRIPTORIEN) der Klöster begehrt sind.

http://www.bookcrossing.com/journal/1331211/phyllopteryx/boo...

Yukaridaki yorumu okuduktan sonra hic süphem kalmadi, umarim yardimci olur.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 29 mins (2005-05-16 15:59:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.planet-wissen.de/pw/Artikel,,,,,,,B4ACD91C0A005D2...

Kalyoncu
Turkey
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
yardımcı olan herkese çok tesekkürler. Yalnız Duden'de bile bulunmayan biraz uydurma bir kelime bu.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan: olay ortaçaðda geçtiðine göre, doðrusu bu olmalý
57 mins
  -> Zaten "Skriptorium" (Als Skriptorium bezeichnet man die seit der Spätantike entstehenden, meist in Klöstern befindlichen Schreibstuben, in denen sakrale und teilweise auch profane Texte handschriftlich dupliziert werden.) her seyi izah ediyor yeterince.

agree  adosanis: Bence de, en doðrusu bu olmalý
1 hr