KudoZ home » German to Turkish » Psychology

Gestaltungstherapie

Turkish translation: yaratıcı (kreatif) sanat tedavisi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gestaltungstherapie
Turkish translation:yaratıcı (kreatif) sanat tedavisi
Entered by: Haluk Erkan

05:42 Feb 8, 2012
German to Turkish translations [PRO]
Medical - Psychology
German term or phrase: Gestaltungstherapie
Kunsttherapie= Sanatsal terapi
olduğuna göre
Gestaltungstherapie'nin Türkçe karşılığı ne olmalıdır?

http://de.wikipedia.org/wiki/Kunsttherapie
http://de.wikipedia.org/wiki/Gestaltungstherapie

Birbirinden farklı oldukları ortada...

Yardımlarınız için teşekkürler.
Haluk Erkan
Turkey
yaratıcı (kreatif) sanat tedavisi
Explanation:
aşağıdaki pdf linkinde 5. maddede böyle birşeyler yazılmış. yararlı olurmu bilmiyorum...


http://lokman.cu.edu.tr/psikiyatri/derindex/apd/fulltext/200...

linkteki 5. madde:


5. Kreatif Tedaviler
Yaratıcı sanat tedavileridir. Yaratıcı sanat tedavilerinde benimsediğimiz amaçlar şunlardır:
- Egonun güçlendirilmesi,
- Katartik deneyim,
- Duyguların dışa vurulması,
- Dürtü denetimi sağlamak,
- İlişki kurma yeteneğinin geliştirilmesi,
- Sanatın bir çıkış yolu olarak kullanılması.
Art terapi: Bireysel ve grup halinde yapılabilir.
Çocuk, ergen, nevrozlu ve psikosomatik hastalarda olduğu gibi, psikozlarda da etkili ve
yardımcı bir tedavi yöntemidir. Özellikle yalıtık
ve gerilemiş hastalar kendilerini ifade etme
gereksinmesi ve zorluğu içindedir. Yıllarca
hastanede kalan birçok hasta sanat tedavileri
sırasında bir şeyler yapmanın kendilerine çok iyi
geldiğini söylemiştir.
21,22
Hem yaratıcı etkinlikleri
sayesinde doyum sağlamışlar, hem de yeniden
toplumsallaşmışlardır.
2

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2012-02-08 12:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

///kreatif tedavi///

denilemez mi?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2012-02-08 12:05:23 GMT)
--------------------------------------------------

benden bu kadar link güzel

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-02-08 12:42:51 GMT)
--------------------------------------------------

bence de güzel. Prof. Dr yazmış, açıklamış, çözüm bence bu linkte :)
Selected response from:

Adnan Özdemir
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tasarım terapisi
derya ulupinar
2yaratıcı (kreatif) sanat tedavisi
Adnan Özdemir


Discussion entries: 2





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
yaratıcı (kreatif) sanat tedavisi


Explanation:
aşağıdaki pdf linkinde 5. maddede böyle birşeyler yazılmış. yararlı olurmu bilmiyorum...


http://lokman.cu.edu.tr/psikiyatri/derindex/apd/fulltext/200...

linkteki 5. madde:


5. Kreatif Tedaviler
Yaratıcı sanat tedavileridir. Yaratıcı sanat tedavilerinde benimsediğimiz amaçlar şunlardır:
- Egonun güçlendirilmesi,
- Katartik deneyim,
- Duyguların dışa vurulması,
- Dürtü denetimi sağlamak,
- İlişki kurma yeteneğinin geliştirilmesi,
- Sanatın bir çıkış yolu olarak kullanılması.
Art terapi: Bireysel ve grup halinde yapılabilir.
Çocuk, ergen, nevrozlu ve psikosomatik hastalarda olduğu gibi, psikozlarda da etkili ve
yardımcı bir tedavi yöntemidir. Özellikle yalıtık
ve gerilemiş hastalar kendilerini ifade etme
gereksinmesi ve zorluğu içindedir. Yıllarca
hastanede kalan birçok hasta sanat tedavileri
sırasında bir şeyler yapmanın kendilerine çok iyi
geldiğini söylemiştir.
21,22
Hem yaratıcı etkinlikleri
sayesinde doyum sağlamışlar, hem de yeniden
toplumsallaşmışlardır.
2

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2012-02-08 12:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

///kreatif tedavi///

denilemez mi?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2012-02-08 12:05:23 GMT)
--------------------------------------------------

benden bu kadar link güzel

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2012-02-08 12:42:51 GMT)
--------------------------------------------------

bence de güzel. Prof. Dr yazmış, açıklamış, çözüm bence bu linkte :)

Adnan Özdemir
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Adnan Bey, link güzelmiş :)


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tasarım terapisi


Explanation:
tasarım terapisi

derya ulupinar
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
Notes to answerer
Asker: Teşekkürler Deya Hanım.