σοφάς

English translation: raised platform, entresol | first floor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:σοφάς
English translation:raised platform, entresol | first floor
Entered by: Vasileios Paraskevas

23:25 Jan 30, 2010
Greek to English translations [PRO]
Architecture / traditional island houses
Greek term or phrase: σοφάς
Το παραδοσιακό σπίτι αποτελείται από 3 μέρη. Το ισόγειο, το σοφά και το επάνω πάτωμα. Το ισόγειο χρησίμευε για την αποθήκευση κρασιού σε βαρέλια, πιθαριών με λάδι και ελιές καθώς και ξυλείας για το χειμώνα. ***Ο σοφάς είναι ο χώρος της κυρίας κατοικίας και αποτελείται από ένα πάτωμα 1-1,5μ ψηλότερα από το έδαφος του ισογείου, στον οποίο ανέβαιναν με σκάλα 4-5 σκαλοπατιών***. Το επόμενο πάτωμα ήταν «αβέρτο» δηλαδή αδιαίρετο.

Apart from the obvious "main house", any better ideas?
Vasileios Paraskevas
Greece
raised platform, entresol | first floor
Explanation:
Πάπυρος:
σοφάς
ο, Ν· 1. χαμηλός καναπές ή κρεβάτι με παχύ στρώμα· 2. μικρή ξύλινη εξέδρα στο εσωτερικό οικίας, που χρησιμεύει για κατάκλιση.

Το τουρκικό sofa από αραβικό suffah = raised platform έδωσε τις δύο σημασίες, αλλά δεν σημαίνει σήμερα κάτι απ' αυτά. Συνήθως ο σοφάς (που δεν είναι καναπές) είναι το 2, γι' αυτό δίνω την πρώτη απόδοση που δίνω. Όταν όμως γίνεται κανονικό πάτωμα, κανονικός όροφος, όπως στη δική σου περιγραφή, τότε έχεις τρεις ορόφους: ground floor, first floor και top floor.
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2raised platform, entresol | first floor
Nick Lingris
3mezzanine
Mihailolja
3Turkish "sofa", hall anteroom
Spiros Doikas


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Turkish "sofa", hall anteroom


Explanation:
σοφάς 2. (σε παλιές ή παραδοσιακές κατοικίες) ιδιαίτερος χώρος στο εσωτερικό δωματίου με υπερυψωμένο δάπεδο, ο οποίος προορίζεται για κατάκλιση. [τουρκ. sofa (από τα αραβ.) -ς]
http://www.google.gr/search?hl=el&rlz=1C1CHMC_elGR291GR304&e...

Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
raised platform, entresol | first floor


Explanation:
Πάπυρος:
σοφάς
ο, Ν· 1. χαμηλός καναπές ή κρεβάτι με παχύ στρώμα· 2. μικρή ξύλινη εξέδρα στο εσωτερικό οικίας, που χρησιμεύει για κατάκλιση.

Το τουρκικό sofa από αραβικό suffah = raised platform έδωσε τις δύο σημασίες, αλλά δεν σημαίνει σήμερα κάτι απ' αυτά. Συνήθως ο σοφάς (που δεν είναι καναπές) είναι το 2, γι' αυτό δίνω την πρώτη απόδοση που δίνω. Όταν όμως γίνεται κανονικό πάτωμα, κανονικός όροφος, όπως στη δική σου περιγραφή, τότε έχεις τρεις ορόφους: ground floor, first floor και top floor.

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 32
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Emmanuilidou
7 hrs
  -> Ευχαριστώ.

agree  Assimina Vavoula
8 hrs
  -> Ευχαριστώ.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mezzanine


Explanation:
As per Wikipedia's link below...

Also known as "Entresol".


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Mezzanine_%28architecture%29
Mihailolja
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in UkrainianUkrainian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search