τροπέτο

English translation: [απλή συμβολή]

17:35 Jul 12, 2006
Greek to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / car part
Greek term or phrase: τροπέτο
φως πορείας ή κάτι τέτοιο;
Dylan Edwards
United Kingdom
English translation:[απλή συμβολή]
Explanation:
μπροστινό τροπέτο = ? front part ?

πίσω τροπέτο = ? rear part ?


Πολύ καλούς ορισμούς θα βρεις εδώ:

Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί του “τροπέτου” στην πιάτσα των παλιατζήδων. Ο πιο ακριβής είναι: “τμήμα του αυτοκινήτου από την κολόνα του παρμπρίζ και μπροστά (δηλ. μπροστινό τροπέτο)” και, αντίστοιχα, “τμήμα του αυτοκινήτου από την κολόνα του πίσω παρμπρίζ και πίσω (δηλ. πίσω τροπέτο)”. Συνήθως αυτός ο όρος αναφέρεται σε κομμένο αυτοκίνητο, και περιλαμβάνει τα μέρη της φανοποιίας (καπό, φτερά, ράμφη, μετώπες κ.λπ.). Η άλλη ερμηνεία είναι τα μηχανικά μέρη που περικλείονται σε ένα τροπέτο, δηλαδή ο κινητήρας μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων και τα περιφερειακά τους. Η τρίτη έννοια της πολυφορεμένης αυτής λέξης αποδίδεται καλύτερα από τον επίσης “παλιατζήδικο” όρο “set μετατροπής”. Για παράδειγμα, το “τροπέτο από Punto GT” μπορεί να σημαίνει “πακέτο από μηχανικά, περιφερειακά και φανοποιία για να μετατρέψεις το Punto 55 της μαμάς σου σε Punto GT”. Τέλος, αφού αρχίσαμε τα …τροπετιάσματα, ίσως η καλύτερη και πιο συμφέρουσα λύση (από άποψη value for money) είναι να τοποθετήσετε ένα μοτέρ από Micra 1.3. Αν στη συνέχεια θελήσεις να αυξήσεις τα 75Ps του, θα είναι πιο εύκολο και πιο αποδοτικό.

http://www.powermag.gr/main/index.php?option=com_content&tas...

Η λύση που θα κάνω, και εδώ θα ήθελα την δική σας βοήθεια παιδιά, θέλω να βρώ ένα τροπέτο (μισό αυτοκίνητο, από τις μπροστά πόρτες μέχρι και μπρος. Με το ταμπλό, αερόσακους, σασμάν, τα πάντα έχουν) για το δικό μου μοντέλο συγκεκριμμένα. Ibiza 2003 μοντέλο,μαύρο(δεν παίζει ρόλο το χρώμα αφου θα βαφτεί), 1400cc, 101hp. Βρήκα ενα αλλά είναι 1800cc Cupra. Χωρίς τη μηχανή το πουλάει 1500ευρω, με μηχανή 2500ευρώ.


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-07-13 04:36:17 GMT)
--------------------------------------------------

Η προέλευση του όρου:

ΕΝ torpedo body (ή μάλλον FR carosserie torpedo)

ή EN, FR torpedo (είδος αεροδυναμικού αυτοκινήτου, ανοικτού, σπορ)

λόγω αεροδυναμικού σχήματος που θυμίζει τορπίλλη


http://images.google.co.hu/images?hl=hu&q=torpedo oldtimer&s...

sh-monteregie.rtsq.qc.ca/autrefois/02010.html
sh-monteregie.rtsq.qc.ca/autrefois/02008.html


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-07-13 05:38:04 GMT)
--------------------------------------------------

Τώρα εξηγείται γιατί μπήκε στο Λεξικό των Εκδ. ΤΖΙΟΛΑ το "τορπέτο" ως απόδοση του διαχωριστικού τοιχώματος μεταξύ καμπίνας επιβατών και κινητήρα (DE Stirnwand, EN bulkhead):

Field researcher (λεξικογράφος) και πληροφοριοδότης (μάστορας) κάθονται αναπαυτικά μέσα σ' ένα αυτοκίνητο, στη μάντρα ενός συνεργείου. Ο μεν ερευνητής, μ' ένα μπλοκάκι στο χέρι, κρατάει σημειώσεις, ο δε τεχνίτης δίνει εξηγήσεις. Ο λεξικογράφος (ως άλλος Malinowski στα Νησιά Trobriand) δείχνει με το δάχτυλό του το διαχωριστικό και ρωτάει πώς λέγεται. Ο πληροφοριοδότης νομίζει ότι εννοεί ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα, από το διαχωριστικό και πέρα, και απαντά πρόθυμα: [tropeto]. Ο field researcher προβληματίζεται λίγο πάνω στην ορθογράφηση (με "ο" ή "ω", με "ττ" ή "τ") και τελικά σημειώνει αργά αλλά σταθερά στο μπλοκάκι του: "τροπέτο" και προχωρά ακάθεκτος στην επόμενη λεξικογραφική απορία.

Χαίρε, βάθος αμέτρητον!
Selected response from:

Andras Mohay (X)
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ για τη λεπτομερή απάντηση. Και τι έγινε μετά; Ο καημένος ο λεξικογράφος. Driven to distraction/destruction.
Θα βάλω front (ή forward) part, rear part. Λιγότερο επίσημα, θα ήταν: nose of the car, tail end of the car.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +3[απλή συμβολή]
Andras Mohay (X)
4bulkhead
Isodynamia


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bulkhead


Explanation:
Το λεξικό Τεχνολογίας Αυτοκινήτου (Τζιόλα) γράφει bulkhead.

Δες και εδώ:

http://www.trinity.gr/?tab=lexicon&q=bulk
(σε αυτοκίνητα:) τροπέτο (χώρισμα μεταξύ κινητήρα και κουβουκλίου)

Isodynamia
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Mohay (X): Δυστυχώς το λεξικό αυτό δεν αξίζει και πολλά πράγματα
29 mins

43 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
[απλή συμβολή]


Explanation:
μπροστινό τροπέτο = ? front part ?

πίσω τροπέτο = ? rear part ?


Πολύ καλούς ορισμούς θα βρεις εδώ:

Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί του “τροπέτου” στην πιάτσα των παλιατζήδων. Ο πιο ακριβής είναι: “τμήμα του αυτοκινήτου από την κολόνα του παρμπρίζ και μπροστά (δηλ. μπροστινό τροπέτο)” και, αντίστοιχα, “τμήμα του αυτοκινήτου από την κολόνα του πίσω παρμπρίζ και πίσω (δηλ. πίσω τροπέτο)”. Συνήθως αυτός ο όρος αναφέρεται σε κομμένο αυτοκίνητο, και περιλαμβάνει τα μέρη της φανοποιίας (καπό, φτερά, ράμφη, μετώπες κ.λπ.). Η άλλη ερμηνεία είναι τα μηχανικά μέρη που περικλείονται σε ένα τροπέτο, δηλαδή ο κινητήρας μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων και τα περιφερειακά τους. Η τρίτη έννοια της πολυφορεμένης αυτής λέξης αποδίδεται καλύτερα από τον επίσης “παλιατζήδικο” όρο “set μετατροπής”. Για παράδειγμα, το “τροπέτο από Punto GT” μπορεί να σημαίνει “πακέτο από μηχανικά, περιφερειακά και φανοποιία για να μετατρέψεις το Punto 55 της μαμάς σου σε Punto GT”. Τέλος, αφού αρχίσαμε τα …τροπετιάσματα, ίσως η καλύτερη και πιο συμφέρουσα λύση (από άποψη value for money) είναι να τοποθετήσετε ένα μοτέρ από Micra 1.3. Αν στη συνέχεια θελήσεις να αυξήσεις τα 75Ps του, θα είναι πιο εύκολο και πιο αποδοτικό.

http://www.powermag.gr/main/index.php?option=com_content&tas...

Η λύση που θα κάνω, και εδώ θα ήθελα την δική σας βοήθεια παιδιά, θέλω να βρώ ένα τροπέτο (μισό αυτοκίνητο, από τις μπροστά πόρτες μέχρι και μπρος. Με το ταμπλό, αερόσακους, σασμάν, τα πάντα έχουν) για το δικό μου μοντέλο συγκεκριμμένα. Ibiza 2003 μοντέλο,μαύρο(δεν παίζει ρόλο το χρώμα αφου θα βαφτεί), 1400cc, 101hp. Βρήκα ενα αλλά είναι 1800cc Cupra. Χωρίς τη μηχανή το πουλάει 1500ευρω, με μηχανή 2500ευρώ.


--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-07-13 04:36:17 GMT)
--------------------------------------------------

Η προέλευση του όρου:

ΕΝ torpedo body (ή μάλλον FR carosserie torpedo)

ή EN, FR torpedo (είδος αεροδυναμικού αυτοκινήτου, ανοικτού, σπορ)

λόγω αεροδυναμικού σχήματος που θυμίζει τορπίλλη


http://images.google.co.hu/images?hl=hu&q=torpedo oldtimer&s...

sh-monteregie.rtsq.qc.ca/autrefois/02010.html
sh-monteregie.rtsq.qc.ca/autrefois/02008.html


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-07-13 05:38:04 GMT)
--------------------------------------------------

Τώρα εξηγείται γιατί μπήκε στο Λεξικό των Εκδ. ΤΖΙΟΛΑ το "τορπέτο" ως απόδοση του διαχωριστικού τοιχώματος μεταξύ καμπίνας επιβατών και κινητήρα (DE Stirnwand, EN bulkhead):

Field researcher (λεξικογράφος) και πληροφοριοδότης (μάστορας) κάθονται αναπαυτικά μέσα σ' ένα αυτοκίνητο, στη μάντρα ενός συνεργείου. Ο μεν ερευνητής, μ' ένα μπλοκάκι στο χέρι, κρατάει σημειώσεις, ο δε τεχνίτης δίνει εξηγήσεις. Ο λεξικογράφος (ως άλλος Malinowski στα Νησιά Trobriand) δείχνει με το δάχτυλό του το διαχωριστικό και ρωτάει πώς λέγεται. Ο πληροφοριοδότης νομίζει ότι εννοεί ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα, από το διαχωριστικό και πέρα, και απαντά πρόθυμα: [tropeto]. Ο field researcher προβληματίζεται λίγο πάνω στην ορθογράφηση (με "ο" ή "ω", με "ττ" ή "τ") και τελικά σημειώνει αργά αλλά σταθερά στο μπλοκάκι του: "τροπέτο" και προχωρά ακάθεκτος στην επόμενη λεξικογραφική απορία.

Χαίρε, βάθος αμέτρητον!

Andras Mohay (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ για τη λεπτομερή απάντηση. Και τι έγινε μετά; Ο καημένος ο λεξικογράφος. Driven to distraction/destruction.
Θα βάλω front (ή forward) part, rear part. Λιγότερο επίσημα, θα ήταν: nose of the car, tail end of the car.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nick Lingris: Από πού στο καλό βγήκε αυτό; // Το μαλινοφσκικό είναι όλα τα λεφτά!
1 hr
  -> Βρήκα το έτυμον: torpedo, βλ. παραπάνω

agree  Vicky Papaprodromou
2 hrs
  -> Ευχαριστώ

agree  Elena Petelos: Πού σας στέλνει ο άθλιος! (Στο φίλτατο Λίγγρη, αναφέρομαι.) Και μετά στέλνει το σύνδεσμο σε γνώστους και φίλους!
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search