KudoZ home » Greek to Bulgarian » General / Conversation / Greetings / Letters

Ποσοστό ένα δεύτερο (1/2) αδιαίρετα

Bulgarian translation: Съсобственост 1/2

19:09 Dec 24, 2016
Greek to Bulgarian translations [Non-PRO]
Law/Patents - General / Conversation / Greetings / Letters / αδιαίρετα
Greek term or phrase: Ποσοστό ένα δεύτερο (1/2) αδιαίρετα
Здравейте, колеги. Запънах се на фразата: .Ποσοστό ένα δεύτερο (1/2) αδιαίρετα στο με αριθμό... (..) τεμάχιο, ήτοι αγροτεμάχιο, ...“

αδιαίρετα - „идеална част“ ли означава или „неделим имот“?

τεμάχιο -парцел?

αγροτεμάχιο - земеделска собственост?

Моля подскажете, правилно ли разсъждавам? :)
Благодаря. Весели празници на всички, които имат време за тях:))
Snejana Liapi
Greece
Bulgarian translation:Съсобственост 1/2
Explanation:
"Неделим имот" на български означава имот, който е под определена квадратура или подялбата му е забранена със закон.
Съсобственост е когато една вещ се притежава от две или повече лица, всяко от които притежава идеална част от собствеността. /най-точно отговаря на определението на гръцкия термин εξ αδιαιρέτου/
Дали ще напишете "идеална част" зависи и от конкретния контекст. Трябва да се има предвид, че терминът "идеална част" се противопоставя на термина "реална част".

--------------------------------------------------
Note added at 7 дни (2017-01-01 17:38:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Χρόνια πολλά!
Selected response from:

ellito79
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Съсобственост 1/2
ellito79
4Съсобственост над 1/2 част
Ivan Mirchevski


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Съсобственост над 1/2 част


Explanation:
https://el.wiktionary.org/wiki/εξ_αδιαιρέτου

http://www.proz.com/kudoz/greek_to_english/real_estate/28489...

Ivan Mirchevski
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Много Ви благодаря!


19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Съсобственост 1/2


Explanation:
"Неделим имот" на български означава имот, който е под определена квадратура или подялбата му е забранена със закон.
Съсобственост е когато една вещ се притежава от две или повече лица, всяко от които притежава идеална част от собствеността. /най-точно отговаря на определението на гръцкия термин εξ αδιαιρέτου/
Дали ще напишете "идеална част" зависи и от конкретния контекст. Трябва да се има предвид, че терминът "идеална част" се противопоставя на термина "реална част".

--------------------------------------------------
Note added at 7 дни (2017-01-01 17:38:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Χρόνια πολλά!


    Reference: http://legaltheory-forums.org/phpBB3/viewtopic.php?f=77&t=16...
ellito79
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Ευχαριστώ πολύ και καλή Πρωτοχρονιά! (Συγνώμη, αλλά στον υπολογιστή που γράφω δεν έχω βουλγάρικο πληκτρολόγιο)