KudoZ home » Greek to English » Art, Arts & Crafts, Painting

αγιογραφία

English translation: Christian art


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:αγιογραφία
English translation:Christian art

16:02 Nov 5, 2008
Greek to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / monastery description
Greek term or phrase: αγιογραφία
Αξιόλογες αγιογραφίες, φιλοτεχνημένες συνήθως από αθωνίτες αγιογράφους, αλλά και εντυπωσιακά σκεύη που συντηρούνται συχνά και αναδεικνύονται από τα εκκλησιαστικά μουσεία της περιοχής, προσελκύουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών ανεξάρτητα απο την εθνικότητα, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ή το ατομικό τους θρήσκευμα.
Tetta
Greece
Christian art
Explanation:
Μπορείς επίσης να πεις religious painting, painting of holy icons
Selected response from:

Ioanna Daskalopoulou
Greece
Grading comment
Thanks, Ioanna
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2iconxxxd_vachliot
4 +1the painting of holy pictures (and of saints)Ellen Kraus
4 +1Christian art
Ioanna Daskalopoulou


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Christian art


Explanation:
Μπορείς επίσης να πεις religious painting, painting of holy icons


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_Painting
    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz...
Ioanna Daskalopoulou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks, Ioanna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dr. Derk von Moock: I would prefer "religious painting". Christian art συμπεριλαμβάνει και άλλα είδη τέχνης.
1 hr
  -> Ευχαριστώ!

agree  Nick Lingris: Religious paintings, στον πληθυντικό, εδώ.
4 hrs
  -> Eυχαριστώ Νίκο, καλό βράδυ!

neutral  xxxd_vachliot: Christian art και religious painting είναι πολύ πιο ευρύ και γενικό από τις αγιογραφίες. Οι αγιογραφίες είναι κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο.
15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the painting of holy pictures (and of saints)


Explanation:
would be my suggestion

--------------------------------------------------
Note added at 16 Stunden (2008-11-06 08:35:49 GMT)
--------------------------------------------------

I dont think that the author wanted to say iconography, that´s why I chose the more general term <holy pictures>

Ellen Kraus
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dr. Derk von Moock
9 mins
  -> ευχαριστώ !

neutral  xxxd_vachliot: Πολύ γενικό και όχι απαραιτήτως σωστό.//Αγιογραφίες στα Ελληνικά σημαίνει κάτι πολύ συγκεκριμένο, Ellen.
14 hrs
  -> it is a general term, but on purpose; because if the author had meant iconography which demands a specific techn. procedure, he would have made that clear.

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
icon


Explanation:
Καταρχήν, όταν μιλάμε για αγιογραφία μιλάμε ως επί το πλείστον για βυζαντινή ζωγραφική και μάλιστα *συνήθως* για ένα πολύ συγκεκριμένο παρακλάδι της, τις εικόνες. Τουλάχιστον, όπως χρησιμοποιείται ο όρος σήμερα και όπως χρησιμοποιείται στο κείμενό σου. Είναι πάρα πολύ συγκεκριμένο τόσο ως τεχνοτροπία, ως περιεχόμενο, ως κώδικας αναπαράστασης.

Christian painting, religious painting και τα σχετικά είναι πολύ γενικά και περιλαμβάνουν πράγματα που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν "αγιογραφίες" και γι' αυτό εγώ θα τα απέφευγα.

Ο λίγο-πολύ στάνταρ όρος είναι icons, που σημαίνει αγιογραφίες.

"Icons may also be cast in metal, carved in stone, embroidered on cloth, done in mosaic or fresco work, printed on paper or metal, etc. [...] Orthodox icons may never be more than three-quarter bas relief."

Το άρθρο της Wikipedia είναι αρκετά κατατοπιστικό:
http://en.wikipedia.org/wiki/Icon

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-11-06 08:37:49 GMT)
--------------------------------------------------

Η άλλη λύση, αν δεν θέλεις να πας για κάτι τόσο συγκεκριμένο όσο το icons, είναι ο όρος Byzantine paintings ή Byzantine art που αναφέρεται συγκεκριμένα σε αυτό που λέει το κείμενό σου. Το πρόβλημα με την απόδοση του όρου "αγιογραφία", είναι ότι στα Ελληνικά χρησιμοποιείται -καταχρηστικά ίσως- τόσο για τις εικόνες (icons), όσο και για τις τοιχογραφίες (frescoes).

xxxd_vachliot
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Viktor Finopoulos: Βεβαίως καταχρηστικά, γιατί το fresco θα έπρεπε να ήτανε "νωπογραφία"
3 hrs
  -> Ναι. Mural είναι η τοιχογραφία κανονικά, αλλά συνήθως οι συγκεκριμένες τοιχογραφίες είναι νωπογραφίες. Και στον ενικό είναι fresco και όχι frescoe, όπως γράφετε εσείς.

agree  Krisztina Lelik
4 days
  -> Thank you :)