KudoZ home » Greek to English » Botany

γλαυκά κυπαρίσσια

English translation: blue or smooth cypress (cupressus glabra 'pyramidalis'/cupressus arizonica)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:γλαυκό κυπαρίσσι
English translation:blue or smooth cypress (cupressus glabra 'pyramidalis'/cupressus arizonica)
Entered by: Vicky Papaprodromou

19:01 Dec 20, 2005
Greek to English translations [PRO]
Botany
Greek term or phrase: γλαυκά κυπαρίσσια
-
SGOUZA
blue cypresses
Explanation:
Pairs of blue conifers (Chamaecyparis pisifera 'Boulevard'), and silver-and purple weeping pears and beech, stand at its viewing points. The pink-gravel courtyard is formally framed by two pairs of Santolina chamaecyparissus. And an avenue of blue cypresses (Cupressus glabra 'Pyramidalis') marches from the fountain to the door - their recessive colouring combining with the curving, narrowing path to help create a false perspective. Cool colours always appear to be further away from the eye than they really are, and warm colours closer, properties that can be used either to exaggerate or foreshorten distance. For the same effect, Honey will also place slightly taller cypresses at the front, and shorter ones at the back.
http://www.telegraph.co.uk/gardening/main.jhtml?xml=/gardeni...


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2005-12-20 19:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

γλαυκός = που έχει το χρώμα του ουρανού (συνώνυμα: γαλάζιος, γαλανός
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΕΜΜ. ΚΡΙΑΡΑ

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2005-12-20 19:40:48 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης, ανθεκτικά στην ασθένεια είναι τα «γλαυκά κυπαρίσσια» (Cupressus glabra και C. arizonica). Αντίθετα, το είδος Cupressus macrocarpa (μια ποικοιλία του είναι το Goldcrest) είναι πολύ ευπαθές στο παθογόνο και πρέπει να αποφεύγεται η χρήση του.
http://www.ellinikietairia.gr/articles.php?action=read&id=32...

• CUPRESSUS – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ…………………………………………………..101

Cupressus arizonica (= C. glabra, Γαλάζιο κυπαρίσσι ή της Αριζόνας) ..…..........101

Cupressus lusitanica .................................................................................................102

Cupressus macrocarpa ........................................................................…..................103

Cupressus sempervirens (Κοινό κυπαρίσσι)…..........................................................103
http://www.agrotypos.gr/books/konoforaContents.htm

One of the more interesting plants in Red Butte's Mediterranean section of the Floral Walk is the Arizona Blue Cypress, Cupressus arizonica 'Blue Pyramid'.
http://www.redbuttegarden.org/Gardening/?c=PP_Cupressus_ariz...

Detailed information on Arizona Cypress, Smooth Cypress (Cupressus arizonica)
http://davesgarden.com/pf/go/54341/

Kατόπιν της υπόδειξης του Νίκου, καταλήγω ότι εξίσου ασφαλείς αποδόσεις είναι: "cypressus labra" ή "cypressus arizonica" ή "smooth cypress"


Selected response from:

Vicky Papaprodromou
Greece
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5blue cypresses
Vicky Papaprodromou
3Cupressus sempervirens 'glauca'/Blue Italian cypress
Rachel Fell


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
γλαυκά κυπαρίσσια
blue cypresses


Explanation:
Pairs of blue conifers (Chamaecyparis pisifera 'Boulevard'), and silver-and purple weeping pears and beech, stand at its viewing points. The pink-gravel courtyard is formally framed by two pairs of Santolina chamaecyparissus. And an avenue of blue cypresses (Cupressus glabra 'Pyramidalis') marches from the fountain to the door - their recessive colouring combining with the curving, narrowing path to help create a false perspective. Cool colours always appear to be further away from the eye than they really are, and warm colours closer, properties that can be used either to exaggerate or foreshorten distance. For the same effect, Honey will also place slightly taller cypresses at the front, and shorter ones at the back.
http://www.telegraph.co.uk/gardening/main.jhtml?xml=/gardeni...


--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2005-12-20 19:11:06 GMT)
--------------------------------------------------

γλαυκός = που έχει το χρώμα του ουρανού (συνώνυμα: γαλάζιος, γαλανός
ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΕΜΜ. ΚΡΙΑΡΑ

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2005-12-20 19:40:48 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης, ανθεκτικά στην ασθένεια είναι τα «γλαυκά κυπαρίσσια» (Cupressus glabra και C. arizonica). Αντίθετα, το είδος Cupressus macrocarpa (μια ποικοιλία του είναι το Goldcrest) είναι πολύ ευπαθές στο παθογόνο και πρέπει να αποφεύγεται η χρήση του.
http://www.ellinikietairia.gr/articles.php?action=read&id=32...

• CUPRESSUS – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ…………………………………………………..101

Cupressus arizonica (= C. glabra, Γαλάζιο κυπαρίσσι ή της Αριζόνας) ..…..........101

Cupressus lusitanica .................................................................................................102

Cupressus macrocarpa ........................................................................…..................103

Cupressus sempervirens (Κοινό κυπαρίσσι)…..........................................................103
http://www.agrotypos.gr/books/konoforaContents.htm

One of the more interesting plants in Red Butte's Mediterranean section of the Floral Walk is the Arizona Blue Cypress, Cupressus arizonica 'Blue Pyramid'.
http://www.redbuttegarden.org/Gardening/?c=PP_Cupressus_ariz...

Detailed information on Arizona Cypress, Smooth Cypress (Cupressus arizonica)
http://davesgarden.com/pf/go/54341/

Kατόπιν της υπόδειξης του Νίκου, καταλήγω ότι εξίσου ασφαλείς αποδόσεις είναι: "cypressus labra" ή "cypressus arizonica" ή "smooth cypress"




Vicky Papaprodromou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 28
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nick Lingris: Για κοίτα το "smooth (Arizona) cypress", "Cupressus glabra".
14 mins
  -> Τα κοίταξα, τα κοίταξα, ευχαριστώ.

agree  Valentini Mellas: Simfono
1 hr
  -> Ευχαριστώ, Βαλεντίνη.

agree  Assimina Vavoula
12 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Μίνα.

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
13 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Αρη. Καλημέρα.

agree  Evdoxia R.
16 hrs
  -> Ευχαριστώ και πάλι.:-)

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
γλαυκά κυπαρίσσια
Cupressus sempervirens 'glauca'/Blue Italian cypress


Explanation:
this type?
(Blue) Italian cypress
photo: http://www.pacificearth.com/cont/images/oval8.jpg
http://www.monrovia.com/PlantInf.nsf/0/9d48a83e197dfc3588256...

or this?
Chamaecyparis lawsoniana Glauca
http://www.mulu.co.uk/plant_info.php?id=638


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 33 mins (2005-12-20 20:34:16 GMT)
--------------------------------------------------

...:

ΕΠΕΙΓΟΝ SΟS

ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΩΝ


Το κυπαρίσσι, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δένδρα του ελληνικού τοπίου, είναι δεμένο με τις παραδόσεις και τους θρύλους του λαού μας. Το πολύτιμο αυτό είδος, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί σημαντικές ζημιές από την «ασθένεια του έλκους του κυπαρισσιού», η οποία προκαλείται από το μύκητα Seiridium cardinale. Το παθογόνο εισήχθηκε στην Ευρώπη από την Αμερική στα μέσα περίπου του προηγούμενου αιώνα. Η ασθένεια έχει λάβει μεγάλη έκταση σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας, όπου έχει κυριολεκτικά αφανίσει κυπαρισσώνες, ανεμοφράχτες σε οπωρώνες καθώς και κυπαρίσσια που φύονται σε πάρκα, αρχαιολογικούς χώρους, μοναστήρια και νεκροταφεία. Πολύ συχνά το ποσοστό προσβολής των κυπαρισσιών ξεπερνάει το 50% και φθάνει το 90 ή και το 95%.

Η ασθένεια μπορεί να αντιμετωπιστεί, σε περιοχές που υπάρχει σποραδική εμφάνιση προσβολών, με την κοπή και καταστροφή (κάψιμο) των προσβεβλημένων δένδρων. Ωστόσο, το μέτρο αυτό δεν μπορεί να έχει κανένα αποτέλεσμα σε περιοχές που η έκταση των προσβολών είναι μεγάλη. Χημική καταπολέμηση μπορεί να εφαρμοστεί μόνο προληπτικά σε φυτώρια, για την παραγωγή υγιούς πολλαπλασιαστικού υλικού. Σε περιοχές με εκτεταμένες προσβολές, ο μοναδικός τρόπος αντιμετώπισης της ασθένειας είναι η χρησιμοποίηση ανθεκτικών δένδρων. Στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε.), μετά από μακροχρόνια έρευνα, έχουν επιλεγεί ανθεκτικοί στην ασθένεια κλώνοι του κοινού μεσογειακού κυπαρισσιού Cupressus sempervirens. Τα ανθεκτικά αυτά κυπαρίσσια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποκατάσταση των καταστροφών που έχει επιφέρει η ασθένεια σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Επίσης, ανθεκτικά στην ασθένεια είναι τα «γλαυκά κυπαρίσσια» (Cupressus glabra και C. arizonica). Αντίθετα, το είδος Cupressus macrocarpa (μια ποικοιλία του είναι το Goldcrest) είναι πολύ ευπαθές στο παθογόνο και πρέπει να αποφεύγεται η χρήση του.

http://www.ellinikietairia.gr/articles.php?action=read&id=32...

Rachel Fell
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish