KudoZ home » Greek to English » Law (general)

μη κατάσχεση Α' κατοικίας για δάνειο

English translation: homestead exemption (from forced sale), primary residence exemption from attachment


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:μη κατάσχεση Α' κατοικίας για δάνειο
English translation:homestead exemption (from forced sale), primary residence exemption from attachment
Entered by: Ioanna Daskalopoulou

22:05 Nov 23, 2008
Greek to English translations [PRO]
Law (general)
Greek term or phrase: μη κατάσχεση Α' κατοικίας για δάνειο
άρθρο 14, παρ.11 του Ν.2251/1994:Προστασία Καταναλωτών
Ioanna Daskalopoulou
Greece
homestead exemption (from forced sale), primary residence exemption from attachment
Explanation:
Η σχετική παράγραφος του νόμου λέει (για να βρίσκεται):
Δεν επιτρέπεται επιβολή κατάσχεσης για ικανοποίηση απαιτήσεων πιστωτικών ιδρυμάτων και εταιριών παροχής πιστώσεων, καθώς και των εκδοχέων των απαιτήσεων αυτών από καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, επί ακινήτου του οφειλέτη, το οποίο αποδεδειγμένα αποτελεί τη μοναδική κατοικία του, εφόσον ασκηθεί από τον ίδιο, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών αφότου γίνει η πρώτη μετά την επιταγή πράξη εκτέλεσης, ανακοπή κατά του σχετικού τίτλου εκτέλεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 933 επ. ΚΠολΔ και συντρέχουν, σωρευτικώς, οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) η απαίτηση της τράπεζας, στο σύνολό της, όπως βεβαιώνεται στο σχετικό τίτλο εκτέλεσης, δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, β) δεν έχει εγγραφεί, με τη βούληση του οφειλέτη, επί του ακινήτου αυτού προσημείωση ή υποθήκη υπέρ της δικαιούχου Τράπεζας, γ) ο οφειλέτης βρίσκεται σε αποδεδειγμένη αδυναμία να εκπληρώσει τη συμβατική του υποχρέωση. Εάν δεν έχει ασκηθεί ανακοπή του πρώτου εδαφίου ή αυτή απορριφθεί τελεσιδίκως, δεν εμποδίζεται η επιβολή κατάσχεσης.

Οι Αγγλοσάξονες (και οι Βρετανοί μέσω της Αμερικανικής διατύπωσης) είναι εξοικειωμένοι με τον όρο:
homestead exemption
http://en.wikipedia.org/wiki/Homestead_exemption
http://www.google.com/search?num=50&hl=en&rlz=1B3GGGL_enGR25...
http://www.google.com/search?num=50&hl=en&rlz=1B3GGGL_enGR25...

Η κατάσχεση σ' αυτή την περίπτωση είναι *attachment*.
Αν θέλουμε να παίξουμε τη διατύπωση, έστω και αν δεν αναγνωρίζεται αμέσως:
primary residence exemption from attachment (and execution)
http://www.google.gr/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.m...
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
Ευχαριστώ. Καλό βράδυ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4non-repossession of main residential property against a loanIvi Rocou
4homestead exemption (from forced sale), primary residence exemption from attachment
Nick Lingris
3 +1seizure exemption/ non seizure for main residence loan
Spiros Doikas
3the application for a loan will not entail seizure or confiscation of the first flatEllen Kraus


Discussion entries: 1





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
the application for a loan will not entail seizure or confiscation of the first flat


Explanation:
in the absence of sufficient context, I venture this guess

Ellen Kraus
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nick Lingris: Προσοχή. Οι Αγγλοσάξονες τουλάχιστον δεν χρησιμοποιούν το seizure ή το confiscation σ' αυτή την περίπτωση.
2 hrs

neutral  xxxd_vachliot: Τι είναι το first flat;
9 hrs
  -> I interpreted it as the abode (flat, appartment or whatever) the applicant is living in when applying for a loan destined to be spent on the purchase of a bigger flat

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
seizure exemption/ non seizure for main residence loan


Explanation:
http://www.google.gr/search?q="main residence loan&ie=utf-8&...
http://www.google.gr/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.m...
http://www.google.gr/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.m...

Σε αυτό το πλαίσιο «αναστέλλει» για 6 μήνες τους πλειστηριασμούς α΄ κατοικίας για δάνειο μέχρι 300.000 ευρώ
http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=4804722&pub...

Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vasilisso
22 mins

neutral  Nick Lingris: Προσοχή. Οι Αγγλοσάξονες τουλάχιστον δεν χρησιμοποιούν το seizure σ' αυτή την περίπτωση.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
μη κατάσχεση Α\' κατοικίας για δάνειο
homestead exemption (from forced sale), primary residence exemption from attachment


Explanation:
Η σχετική παράγραφος του νόμου λέει (για να βρίσκεται):
Δεν επιτρέπεται επιβολή κατάσχεσης για ικανοποίηση απαιτήσεων πιστωτικών ιδρυμάτων και εταιριών παροχής πιστώσεων, καθώς και των εκδοχέων των απαιτήσεων αυτών από καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες, επί ακινήτου του οφειλέτη, το οποίο αποδεδειγμένα αποτελεί τη μοναδική κατοικία του, εφόσον ασκηθεί από τον ίδιο, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών αφότου γίνει η πρώτη μετά την επιταγή πράξη εκτέλεσης, ανακοπή κατά του σχετικού τίτλου εκτέλεσης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 933 επ. ΚΠολΔ και συντρέχουν, σωρευτικώς, οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) η απαίτηση της τράπεζας, στο σύνολό της, όπως βεβαιώνεται στο σχετικό τίτλο εκτέλεσης, δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ, β) δεν έχει εγγραφεί, με τη βούληση του οφειλέτη, επί του ακινήτου αυτού προσημείωση ή υποθήκη υπέρ της δικαιούχου Τράπεζας, γ) ο οφειλέτης βρίσκεται σε αποδεδειγμένη αδυναμία να εκπληρώσει τη συμβατική του υποχρέωση. Εάν δεν έχει ασκηθεί ανακοπή του πρώτου εδαφίου ή αυτή απορριφθεί τελεσιδίκως, δεν εμποδίζεται η επιβολή κατάσχεσης.

Οι Αγγλοσάξονες (και οι Βρετανοί μέσω της Αμερικανικής διατύπωσης) είναι εξοικειωμένοι με τον όρο:
homestead exemption
http://en.wikipedia.org/wiki/Homestead_exemption
http://www.google.com/search?num=50&hl=en&rlz=1B3GGGL_enGR25...
http://www.google.com/search?num=50&hl=en&rlz=1B3GGGL_enGR25...

Η κατάσχεση σ' αυτή την περίπτωση είναι *attachment*.
Αν θέλουμε να παίξουμε τη διατύπωση, έστω και αν δεν αναγνωρίζεται αμέσως:
primary residence exemption from attachment (and execution)
http://www.google.gr/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org.m...


Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 435
Grading comment
Ευχαριστώ. Καλό βράδυ.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-repossession of main residential property against a loan


Explanation:
repossession = exercise of a mortgagee's right to take possession of the mortgaged property, which arises as soon as the mortgage is made, resulting in the entire estate vested in the mortgagor being conveyed to the mortgagee free from the mortgagor's equity of redemption. (Dictionary of Law, L.B. Curzon, Pitman Publishing).

Defaulting on a loan can lead to foreclosure and repossession of property. ... To repay the balance outstanding against a loan with the proceeds of new…
www.equityonerealestate.ca/buying-a-home-/glossary-of-real-...



Example sentence(s):
  • Loans should be secured against a guarantee of non-repossession and…
  • Mortgages for your main residential property are different from a "buy to let" mortgage which is in effect a loan for a business venture.

    Reference: http://www.sedgemoor.gov.uk/CHttpHandler.ashx?id=2417&p=0
    Reference: http://www.mortgagesmadeeasy.co.uk/buy2let.html
Ivi Rocou
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44