KudoZ home » Greek to English » Music

ποίκιλμα

English translation: auxiliary tone, neighbour note


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Greek term or phrase:ποίκιλμα (ποικιλματική νότα)
English translation:auxiliary tone, neighbour note
Entered by: xxxd_vachliot

08:33 Dec 30, 2010
Greek to English translations [PRO]
Art/Literary - Music / ...
Greek term or phrase: ποίκιλμα
"Στην τονική ανάπτυξη μπορούν αν χρησιμοποιούνται αλλοιώσεις σε μη εναρμονίσιμους φθόγγους, δηλαδή σε διαβατικούς, ποικίλματα, επερείσεις, εναλλακτικούς, προηχήσεις, καθυστερήσεις (πολυφωνία)."
Viole T.
Greece
auxiliary tone, neighbour note
Explanation:
Tο ornamentation δεν είναι λάθος, αλλά σαν όρος είναι πολύ γενικότερος, είναι υπερώνυμο του ποικίλματος και στην αρμονία δεν τον χρησιμοποιούμε τόσο πολύ. Το ποίκιλμα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: ένας ξένος -προς την αρμονία- φθόγγος, o oποίος ακούγεται μετά έναν κύριο φθόγγο, αμέσως υψηλότερα ή χαμηλότερα (βηματικά), για να ξαναγυρίσει στον αρχικό κύριο φθόγγο. Αυτός ο ενδιάμεσος ξένος φθόγγος λέγεται ποίκιλμα. Παρουσιάζεται σε ασθενή μέρη του μέτρου.

Λέγεται auxiliary tone ή neighbour note:

"the neighbor note (the commonly used synonym auxiliary tone, or simply auxiliary, will also be employed in this book) is a tone of weak rhtyhmic value, which serves to decorate a stationary tone. It is approached by either a half step or a whole step from the tone it decorates, to which it returns"

(Walter Piston: Harmony)

Οι μη εναρμονίσιμοι φθόγγοι λέγονται non-harmonic tones.
Selected response from:

xxxd_vachliot
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1auxiliary tone, neighbour notexxxd_vachliot
2 +2ornamentation
Dr. Derk von Moock


Discussion entries: 1





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
ornamentation


Explanation:
Terminorum musicae index septem linguis redactus (Bärenreiter)

Dr. Derk von Moock
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nick Lingris: Και ornament. http://en.wikipedia.org/wiki/Ornament_(music) - Καλή χρονιά!
2 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ. Και σε σένα Καλή Χρονιά!

agree  Vasilisso
4 hrs
  -> Ευχαριστώ και Καλή Χρονιά.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
auxiliary tone, neighbour note


Explanation:
Tο ornamentation δεν είναι λάθος, αλλά σαν όρος είναι πολύ γενικότερος, είναι υπερώνυμο του ποικίλματος και στην αρμονία δεν τον χρησιμοποιούμε τόσο πολύ. Το ποίκιλμα είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο: ένας ξένος -προς την αρμονία- φθόγγος, o oποίος ακούγεται μετά έναν κύριο φθόγγο, αμέσως υψηλότερα ή χαμηλότερα (βηματικά), για να ξαναγυρίσει στον αρχικό κύριο φθόγγο. Αυτός ο ενδιάμεσος ξένος φθόγγος λέγεται ποίκιλμα. Παρουσιάζεται σε ασθενή μέρη του μέτρου.

Λέγεται auxiliary tone ή neighbour note:

"the neighbor note (the commonly used synonym auxiliary tone, or simply auxiliary, will also be employed in this book) is a tone of weak rhtyhmic value, which serves to decorate a stationary tone. It is approached by either a half step or a whole step from the tone it decorates, to which it returns"

(Walter Piston: Harmony)

Οι μη εναρμονίσιμοι φθόγγοι λέγονται non-harmonic tones.

xxxd_vachliot
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nick Lingris: Good!
8 hrs
  -> Thank you. Καλή χρονιά σου εύχομαι! :-)