KudoZ home » Hebrew to English » Accounting

השבחה

English translation: betterment or improvement


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hebrew term or phrase:השבחה
English translation:betterment or improvement
Entered by: Gad Kohenov

12:32 Feb 27, 2012
Hebrew to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / הערכת שווי של חברה
Hebrew term or phrase: השבחה
השבחה של חברה
JeSsRockiT
betterment or improvement
Explanation:
השבחה
לועזית: beterment
פעולה הנעשית בעסק, שהתוצאה המתקבלת ממנה היא תוספת טובת הנאה מנכס קבוע, כגון הארכת תוחלת החיים השימושית של נכס קבוע קיים, הגדלת שיעור התפוקה לעומת המצב הנורמלי, הקטנת הוצאות התפעול בשל השימוש בו, או העלאת ערכו כתוצאה מכך בצורה אחרת כלשהי. לעומת הוצאה, המשמרת את הנכס ברמתו הנוכחית, והמכונה אחזקה. המונח מכונה גם 'שיפור' (IMPROVEMENT), הוא אינו נחשב לחלק מהעלות המקורית של הפירמה ונרשם בספרי הפירמה כנכס נוסף ומופחת במשך תקופת הקיום הכלכלי של השיפור. לעתים נעשית השבחה בערכו של נכס נדל"ן על ידי שינוי הוראות התכנון לגביו כגון על ידי שינוי יעד מקרקע חקלאית לעירונית, או הגדלת אחוזי הבנייה המותרים. השבחה כזו, אינה מוצאת ביטוי חשבונאי פרט להוצאות הנגרמות בעטיה, כגון שכר טרחת מתכננים, היטל השבחה לרשות מקומית וכיו"ב.


http://www.maot.co.il/lex12/glossary/g_827.asp


Selected response from:

Gad Kohenov
Israel
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4betterment or improvement
Gad Kohenov
4Improvement
Lingopro


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Improvement


Explanation:
One option.

Lingopro
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 11

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
betterment or improvement


Explanation:
השבחה
לועזית: beterment
פעולה הנעשית בעסק, שהתוצאה המתקבלת ממנה היא תוספת טובת הנאה מנכס קבוע, כגון הארכת תוחלת החיים השימושית של נכס קבוע קיים, הגדלת שיעור התפוקה לעומת המצב הנורמלי, הקטנת הוצאות התפעול בשל השימוש בו, או העלאת ערכו כתוצאה מכך בצורה אחרת כלשהי. לעומת הוצאה, המשמרת את הנכס ברמתו הנוכחית, והמכונה אחזקה. המונח מכונה גם 'שיפור' (IMPROVEMENT), הוא אינו נחשב לחלק מהעלות המקורית של הפירמה ונרשם בספרי הפירמה כנכס נוסף ומופחת במשך תקופת הקיום הכלכלי של השיפור. לעתים נעשית השבחה בערכו של נכס נדל"ן על ידי שינוי הוראות התכנון לגביו כגון על ידי שינוי יעד מקרקע חקלאית לעירונית, או הגדלת אחוזי הבנייה המותרים. השבחה כזו, אינה מוצאת ביטוי חשבונאי פרט להוצאות הנגרמות בעטיה, כגון שכר טרחת מתכננים, היטל השבחה לרשות מקומית וכיו"ב.


http://www.maot.co.il/lex12/glossary/g_827.asp




Gad Kohenov
Israel
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 24