International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

lemezmű

English translation: sheet metal works/structure

12:47 Nov 17, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture /
Hungarian term or phrase: lemezmű
tartószerkezeti vezető tervezői fokozat tevékyneségi köre:
Héjak, lemezművek, stb. tervezési feladatok
Krisztina Lelik
Greece
English translation:sheet metal works/structure
Explanation:
Általában műszakiul így hivatkoznak rá, a héjlemezelés pedig shell plating
Selected response from:

MandC
Hungary
Grading comment
Köszönöm a válaszokat!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5membrane/tensile structure
juvera
4sheet metal works/structure
MandC
4 -1plate structures
Bernadett Horváth


Discussion entries: 2





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
plate structures


Explanation:
Scriptum GIB Műszaki Szótár

Bernadett Horváth
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Erzsébet Czopyk: rather not. A GIb-ből eszméletlen félrefordításokat lehet csinálni.
20 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sheet metal works/structure


Explanation:
Általában műszakiul így hivatkoznak rá, a héjlemezelés pedig shell plating

MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm a válaszokat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
19 hrs

disagree  juvera: Építészetben egyik sem megfelelő.
3 days 10 hrs

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
membrane/tensile structure


Explanation:
Feltételezem, hogy kizárólag tetőszerkezetekről van szó.
A lemezmű ilyen környezetben fordul elő:
"kivétel: a héjszerkezet, függesztett tetőszerkezetek és lemezmű..."
Ebből arra lehet következtetni, hogy az úgynevezett tensile structure-ról van szó, amelyeket előszeretettel használnak kiállítási és sportlétesítmányek befedésére, és gyakran az egész épület egy ilyen struktúra.

A wikinek jó leírása van róla:
A tensile structure is a building that is made from materials under tension — this could be a cable-net supporting a fabric or sheet material, or it could be made entirely from fabric. Most often used just for the roof of a building, it is a relatively new form of construction. http://en.wikipedia.org/wiki/Tensile_structure

Rátérve a héjra:
Minden olyan tetőszerkezet, amely görbüléses, magyarul héj, az angolul "shell".
Ennek rengeteg variációja van. (barrel, dome, umbrella, tent, folded plate, hyperbola, hyperbolic paraboloid, stb.)
A shell szót általában összekapcsolják az alakkal, és az anyaggal is.
www.ketchum.org/-milo/poss-shl.html
Ezt érdemes megnézni:
http://nisee.berkeley.edu/elibrary/showpage?id=GoddenE79

A "fém lemezmű" építészetben "cladding" néven szerepel, de ez homlokzati burkolat, amit nem valószínű, hogy a szerkezetek közé sorolnának, mert nem az.
Tetőfedésre is használnak fém lemezeket, de az is burkolat vagy szegély, stb.
A sheet metal structure az autó/repülőgép karosszéria, fém lemezből készíthető bútor, stb. vagy elemek, melyekből igazi szerkezeti elemeket lehet képezni, de önmagukban nem azok.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search