bölcsész

English translation: arts graduate

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:bölcsész
English translation:arts graduate
Entered by: Peter Posch

14:28 Jan 28, 2004
Hungarian to English translations [PRO]
Art/Literary
Hungarian term or phrase: bölcsész
mint végzettség. ez a "philosopher" volna?
Peter Posch
arts graduate
Explanation:
Commonly used.
Selected response from:

Albion Languages Kft.
Hungary
Grading comment
Koszonom;-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3arts graduate
Albion Languages Kft.
4 +1graduate in liberal arts
xxxdenny
3BA vagy MA
Ivan Frankovics


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
BA vagy MA


Explanation:
szerintem leglabbis, attol fuggoen, h. milyen szintu a vegzettseg.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-28 14:32:06 (GMT)
--------------------------------------------------

Azaz:
M.A.

vagy B.A.


Ivan Frankovics
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Csaba Ban: Alapjáraton igen (Master/Bachelor of Arts), de azért manapság már egy csomó más szakon is MA és BA diplomát lehet szerezni.
8 mins

neutral  Eva Blanar: Csabának igaza van, ez egyébként is fokozat, nem végzettség/ szakképzettség
1 day 3 hrs

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
arts graduate


Explanation:
Commonly used.

Albion Languages Kft.
Hungary
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Koszonom;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp: sőt humanities-t is el tudnék képzelni...
6 hrs

agree  Eva Blanar
1 day 2 hrs

agree  Ildiko Santana: Igen, a bolcseszkar a faculty of humanities, ahogy ok maguk is igy nevezik.
1 day 16 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bölcsész
graduate in liberal arts


Explanation:
Mint végzettség. A bölcsész szerintem inkább diákot, mint végzettséget jelent. A BA, MA is jelentheti ezt, de nem biztos...


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 22 hrs 31 mins (2004-01-30 13:00:09 GMT)
--------------------------------------------------

Szóval ez van a szótárban. Érdekes. Lehet, higy azért mert ez a helyes forditás?
Ami az arts graduate-t illeti, a köznyelvben jó, hivatalos dokumentumban nem.
School of Arts and Humanities - ilyen van, de humanities graduate-t még nem hallottam.
Ildikó: Lelkiismeretes forditó nem forditaná a bölcsészt BA-nek, vagy MA, különösen, ha már a szótárban is megtalálta a helyes kifejezést. Én azt hittem, hogy ez itt segitö fórum, nem Totózó - ott tippelnek.



xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Frankovics: igen, szo szerint ez van a GIB szotarban
1 day 2 hrs
  -> why not "agree"?

neutral  Ildiko Santana: Szerintem vegzettseg; a diak legfeljebb az bolcsesz hallgato. Ivan pedig nyilvan nem "agree" hisz o masnak forditana (lasd sajat tippjet a Tied felett). :)
1 day 16 hrs
  -> l. fent - and what is your excuse?

agree  Katalin Horváth McClure: Szerintem ez a jó, ez a hivatalosan használt megnevezés a bölcsészkaron végzettekre.
4 days
  -> Thanks




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search