társult vállalkozás - kapcsolt vállalkozás

English translation: associated undertaking - related undertaking

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:társult vállalkozás - kapcsolt vállalkozás
English translation:associated undertaking - related undertaking
Entered by: Éva Kimball

13:03 Apr 20, 2005
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Hungarian term or phrase: társult vállalkozás - kapcsolt vállalkozás
Mik ezek, és mi a különbség köztük? És persze mit mondanak erre az angolok?
Éva Kimball
associated undertaking - related undertaking
Explanation:
a társult az, amelyikben 20 és 50% közötti a tulajdoni részarány, a kapcsolt vállalkozásnál lényegében többségi tulajdon/befolyás van - az APEH meghatározása szerint:

Akkor áll fenn a kapcsolt vállalkozás két személy között, ha:
- közülük legalább az egyik többségi irányítást jelentő befolyással rendelkezik közvetlenül vagy közvetve a másikban, vagy
- harmadik személy mindkettőjükben többségi irányítást jelentő befolyással rendelkezik közvetlenül vagy közvetve. (ld. link)

Aztán abban, hogy company/ enterprise/ undertaking, elég nagy a keveredés, az undertaking az EU terminológiája



--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 19 mins (2005-04-21 05:22:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.investorwords.com/136/affiliate.html

Company A is an associated company of company B if more than 20%, but less than 50%, of its equity is owned by company B. Associated companies have to be consolidated into the accounts of the company that owns the equity stake only if that company also controls the composition of the board of the associated company.
http://www.offshore-manual.com/cp10ab.html
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszi szépen, ismét sokat segítettél.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1associated undertaking - related undertaking
Eva Blanar
4partner company, associated company
denny (X)


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
társult vállalkozás - kapcsolt vállalkozás
partner company, associated company


Explanation:
nem mintha Évának nem volna igaza, de kutatás nélkül is biztosra veszem, hogy rengeteg ilyen van - Hegyeshalomtól nyugatra (hogy az ö szavaival éljek).
A partner companies rendszerint egy projekt vonatkozásában azok, az associated company cseppfolyós, ködös fogalom, de sokszor szorosabb tulajdonosi viszonyt takar.

denny (X)
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
társult vállalkozás - kapcsolt vállalkozás
associated undertaking - related undertaking


Explanation:
a társult az, amelyikben 20 és 50% közötti a tulajdoni részarány, a kapcsolt vállalkozásnál lényegében többségi tulajdon/befolyás van - az APEH meghatározása szerint:

Akkor áll fenn a kapcsolt vállalkozás két személy között, ha:
- közülük legalább az egyik többségi irányítást jelentő befolyással rendelkezik közvetlenül vagy közvetve a másikban, vagy
- harmadik személy mindkettőjükben többségi irányítást jelentő befolyással rendelkezik közvetlenül vagy közvetve. (ld. link)

Aztán abban, hogy company/ enterprise/ undertaking, elég nagy a keveredés, az undertaking az EU terminológiája



--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 19 mins (2005-04-21 05:22:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.investorwords.com/136/affiliate.html

Company A is an associated company of company B if more than 20%, but less than 50%, of its equity is owned by company B. Associated companies have to be consolidated into the accounts of the company that owns the equity stake only if that company also controls the composition of the board of the associated company.
http://www.offshore-manual.com/cp10ab.html


    Reference: http://www.apeh.hu/megyek/delbp/informaciok/piaciarkepzese.h...
Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Köszi szépen, ismét sokat segítettél.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ágnes Fülöp: köszi a magyarázatot; a fentiek mellett nekem még az 'affiliated' ugrott be
7 hrs
  -> az affiliate magyarul azt hiszem, az "egyéb részesedési viszonyban lévő" társaság: ott kisebbségi az érdekeltség, ilyen szempontból tehát az associated is affiliate, de nem minden affiliate associated (a 20% a határ, ez a konszolidálás miatt fontos)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search