beszerzési referens

English translation: procurement officer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:beszerzési referens
English translation:procurement officer
Entered by: Peter Szekretar

06:34 Jul 16, 2020
Hungarian to English translations [PRO]
Business/Commerce (general) / defence and security procurements
Hungarian term or phrase: beszerzési referens
A person dealing with conducting procurement procedures.

A munkakör megnevezése.
Balázs Váradi
Hungary
procurement officer
Explanation:
Úgy tűnik, hogy most egy közszektorban betöltött pozícióról van szó. Ennek megfelelően a „procurement officert” javaslom, az alábbi hivatkozásokra támaszkodva.
Selected response from:

Peter Szekretar
France
Grading comment
Thanks for the answers. I prefer procurement officer then.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2procurement officer
Peter Szekretar
5 -1procurement referent
Erzsébet Czopyk


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
procurement officer


Explanation:
Úgy tűnik, hogy most egy közszektorban betöltött pozícióról van szó. Ennek megfelelően a „procurement officert” javaslom, az alábbi hivatkozásokra támaszkodva.


    https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&biw=1366&bih=625&ei=mzUQX-7iAoTIaMqVs7AE&q=%22public+sector+procurement+officer%22&oq=%22p
    https://en.wikipedia.org/wiki/Purchasing_manager
Peter Szekretar
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks for the answers. I prefer procurement officer then.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen.
8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  JANOS SAMU: Ebben az esetben ezt tartom jobbnak.
8 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Erzsébet Czopyk: http://eupalyazatiportal.hu/beszerzesi-referens-150129/
11 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
procurement referent


Explanation:
Volt már sokszor

https://www.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/finance-gene...

https://www.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/finance-gene...

https://www.proz.com/kudoz/english-to-hungarian/finance-gene...

Angol nyelvű források alapján - amelyek a kettő között különbséget tesznek - úgy gondolom, hogy a procurement a beszerzések (vásárlások) előkészítésével, tervezésével és végrehajtásával összefüggő, vállalati szintű irányítási tevékenységek gyűjtőneve. Én az adott munkában a procurement-re BESZERZÉSIRÁNYÍTÁS-t, a purchasing-re pedig BESZERZÉS-t használnék. A vállalati hierarchiában a purchasing felett áll, ezért a procurement esetében az office szerintem főosztály, a purchasing esetében pedig osztály vagy iroda.

(Santana Ildikó találata volt)


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2020-07-16 10:30:35 GMT)
--------------------------------------------------

(A fenti sorokat az Ildi írta a válaszához)

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2020-07-16 23:16:29 GMT)
--------------------------------------------------

Amiről Péter ír, az eggyel feljebb van a ranglétrán, az ő beosztottja a referens:

***Procurement Officer*** | Careers with the European Unionepso.europa.eu › temporary › 3716-e...- Translate this page
KÖZBESZERZÉSI TISZTVISELŐ. Referencia: EASO/2019/TA/007. Határidő: 25/03/2019 - 13:00(brüsszeli idő szerint). Munkavégzés helye(i):. Valletta (Málta).


A (beszerzési referens) munkakörhöz tartozó főbb tevékenységi körök:

Az NKFI Hivatal gazdasági szervezetében a beszerzési és közbeszerzési feladatok ellátása.
Az NKFI Hivatal irodaszer, nyomtatvány, eszköz-, szolgáltatás és egyéb szakmai tárgyú beszerzési igényeinek felmérése.
A szükséges beszerzések megtervezése.
Az éves közbeszerzési terv elkészítése, változások átvezetése a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Lebonyolítja a beszerzési és közbeszerzési eljárásokat, szükség esetén közbeszerzési tanácsadó közreműködésével.
Gondoskodik a közbeszerzési eljárások jogszabályban előírt dokumentálásáról.
Elvégzi a közbeszerzéssel összefüggő adatszolgáltatási feladatokat.
Közreműködik a külső és belső ellenőrző szervek részére történő adatszolgáltatásban.
http://eupalyazatiportal.hu/beszerzesi-referens-150129/

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2020-07-16 23:18:45 GMT)
--------------------------------------------------

Ha minden kötél szakad, inkább proc. associate legyen, hogy tükrözze a beosztotti mivoltát.


Erzsébet Czopyk
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: A "referent" nem jó, ez "hamis barát" (false friend). Az angol referent nem azt jelenti, mint a magyar referens, nem felelős személyt jelent, hanem valamit, amire hivatkoztak, a beszélgetés/cikk tárgyát.//Aki írta, az nem. Németül van olyan, hogy referent
9 hrs
  -> A MOKK összes kétnyelvű iratán a referensek neve alatt a titulus referent, akkor az egész minisztériumban senki nem tud angolul?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search