házipénztár

English translation: petty cash

10:16 Oct 1, 2020
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Hungarian term or phrase: házipénztár
Nem az, ami otthon van, hanem a cégeké.

>>> https://www.naturasoft.hu/hazipenztar.php
>>> https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/szakkepzes/kozgazdasagtan/m...
Péter Tófalvi
Hungary
English translation:petty cash
Explanation:
http://www.1moment.hu/Penzugyi_es_szamviteli_angol_szotar.pd...
Petty cash

Országh szótár: Petty cash - kiskassza, készpénzkassza

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2020-10-15 04:52:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm
Selected response from:

Sándor Hamvas
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3petty cash
Sándor Hamvas
3petty cash box
Peter Simon


Discussion entries: 15





  

Answers


12 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
petty cash box


Explanation:
Látom, még nem zárták le ezt a kérdést, így talán érdemes kiemelni, hogy a házipénztár nem feltétlenül a pénzösszeget jelenti, hanem inkább azt, amiben/ahol a pénz található. Elvégre a pénztárból vesszük ki a pénzt, nem igaz? Ez nem csak otthon, hanem cégeknél is így van - a hely nem annak tartalmát jelenti. Az osztályfőnök elmegy a pénztároshoz, aki benyúl a házipénztárba, és kifizeti azt a kis utiköltségünket, amit az osztálykirándulás vezetéséért megérdemlünk, hogy ne a nyúl vigye a puskát.

Example sentence(s):
  • "The petty cash box, at the reception desk, wasn't even locked...", from John Irving's The Hotel New Hampshire
Peter Simon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Adott esetben ez is jó lehet. A jó válasz amúgy a petty cash és a cash-desk/office.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
petty cash


Explanation:
http://www.1moment.hu/Penzugyi_es_szamviteli_angol_szotar.pd...
Petty cash

Országh szótár: Petty cash - kiskassza, készpénzkassza

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2020-10-15 04:52:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm


    https://mymemory.translated.net/en/Hungarian/English/h%C3%A1zip%C3%A9nzt%C3%A1r
    https://hu.glosbe.com/en/hu/petty%20cash
Sándor Hamvas
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Erről tudok, de ez inkább a költőpénz.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adrian MM.: a.k.a. kitty as in 'Kitty Cat' cat food
1 day 5 hrs
  -> Thank you

agree  Ildiko Santana
1 day 6 hrs
  -> Köszönöm

agree  Katalin Horváth McClure
3 days 17 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search