Feature Film

English translation: mozifilm

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Feature Film
English translation:mozifilm
Entered by: Hungary GMK

20:42 Feb 8, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
Hungarian term or phrase: Feature Film
Szintén filmkategória, felsorolásban.

A témából adódóan kicsi a valószínűsége, hogy 120 perces mozifilmet értenek rajta. Esetleg van más ötlet?
Hungary GMK
Hungary
mozifilm
Explanation:
Az alábbi meghatározás szerint pedig ez egyértelműen mozifilmet jelent:

"A feature film is a term the film industry uses to refer to a film made for initial distribution in theaters."

http://en.wikipedia.org/wiki/Feature_film





--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-09 17:36:02 GMT)
--------------------------------------------------

Olyan is létezik, hogy Documentary Feature Film, mint például:

"Beyond Borders (A documentary Feature Film)
a new feature-length documentary about the human right to migrate, featuring interviews with some of the leading experts in the field..."

http://www.chirla.org/node/172

Itt a wikis meghatározás is: Academy Award for Documentary Feature címmel

http://en.wikipedia.org/wiki/Academy_Award_for_Documentary_F...

Ezek szerint a feature film nem ugyanaz mint a játékfilm.

Persze sok mozifilm egyben játékfilm is, de ugyanakkor lehet olyan mozifilm, ami nem játékfilm és angolul mégis feature filmnek hívják. Na jó, nem ragozom tovább...

A feature-length egyébként azt jelenti, hogy "egész estés", tehát moziba készült.
Selected response from:

zsuzsa369 (X)
Grading comment
Látom nemcsak nekem okozott fejtörést:) köszönöm szépen mindenkinek, Zsuzsa a linked nagyon idevág, Köszönöm! (www.buyoufootage.com)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4játékfilm
kyanzes
4 +2mozifilm
zsuzsa369 (X)
4nagyjátékfilm
ttrautmann76


Discussion entries: 12





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
játékfilm


Explanation:
Ha nem lehet mozifilm, akkor játékfilm.

kyanzes
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): http://www.google.hu/search?hl=hu&q=define: "feature film"&m...
17 mins

disagree  Gusztáv Jánvári: nézd meg a wikipédián: csak a film hossza számít, azért lett featured, mert hosszú filmre drága jegyet akartak eladni, és egy buzzword volt, hogy ez a featured, a kiemelt film
3 hrs
  -> Zsuzsanna a "mozifilm" helyett keres más kifejezést ("más ötlet"), ugyanakkor említi, hogy rövidebb filmekről lehet szó = nagyjátékfilm kilőve. A "feature film" dokumentum nem lehet. Akkor meg micsoda? Csak játékfilm lehet, amibe egyébként belefér a mozi.

agree  Krisztina Lelik: egyértelműen ez
9 hrs

neutral  juvera: Olyan film, amely nem "rövidfilm". Vissza kell vonnom a pontot, mert a mozifilm elleni hadakozásban eltévesztettem a célpontot.
15 hrs

neutral  zsuzsa369 (X): Ezt nem tudom összeegyeztetni a definícióval: "a film made for initial distribution in theaters." Egy TV filmet is lehet játékfilmnek hívni, és ugyanakkor egy dokumentumfilm is lehet feature film (lásd a kiegészítésemet).
16 hrs

agree  Andrei Ersek: mozifilm/játékfilm mind a kettő jó
1 day 20 hrs

agree  Zsuzsanna Koos
2 days 15 hrs

agree  hollowman2
3418 days

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nagyjátékfilm


Explanation:
Szép hétvégét kívánok! A 120 perces terjedelem miatt voksolnék a nagyjátékfilm megoldásra, talán segít. A linket pedig ajánlom


    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:cUFVlBTne1sJ:www.szemle...
ttrautmann76
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  kyanzes: Üdv! Nincsen 120 perces terjedelem. Tessék ismételten megtekinteni a nyitó hozzászólást.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mozifilm


Explanation:
Az alábbi meghatározás szerint pedig ez egyértelműen mozifilmet jelent:

"A feature film is a term the film industry uses to refer to a film made for initial distribution in theaters."

http://en.wikipedia.org/wiki/Feature_film





--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2008-02-09 17:36:02 GMT)
--------------------------------------------------

Olyan is létezik, hogy Documentary Feature Film, mint például:

"Beyond Borders (A documentary Feature Film)
a new feature-length documentary about the human right to migrate, featuring interviews with some of the leading experts in the field..."

http://www.chirla.org/node/172

Itt a wikis meghatározás is: Academy Award for Documentary Feature címmel

http://en.wikipedia.org/wiki/Academy_Award_for_Documentary_F...

Ezek szerint a feature film nem ugyanaz mint a játékfilm.

Persze sok mozifilm egyben játékfilm is, de ugyanakkor lehet olyan mozifilm, ami nem játékfilm és angolul mégis feature filmnek hívják. Na jó, nem ragozom tovább...

A feature-length egyébként azt jelenti, hogy "egész estés", tehát moziba készült.

zsuzsa369 (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Látom nemcsak nekem okozott fejtörést:) köszönöm szépen mindenkinek, Zsuzsa a linked nagyon idevág, Köszönöm! (www.buyoufootage.com)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gusztáv Jánvári: kezdetben nem akartam, de egyet kell értenem :) Ld. még: http://imdb.com/Glossary/F#feature
2 hrs

neutral  juvera: A játékfilm műfaj, a "mozifilm" disztribúció kérdése.A játékfilm általában mozivetítés céljára készül, de nem mindig ez a sorsa./Én is belegabalyodtam, a feature film az, amely elég hosszú ahhoz, hogy ne kitöltő anyagnak tekintsék.Kész.
16 hrs
  -> Ez a tanulmány a mozifilmeket a televíziós játékfilmekkel szemben említi: "...vastagabb az az állami zsebben lévő erszény, amelyből a mozifilmek és a televíziós játékfilmek gyártását finanszírozni lehet." http://www.akti.hu/periodika/dok/0401_fogy.html

agree  Andrei Ersek: mozifilm/játékfilm mind a kettő jó
1 day 19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search